Legg bort bekymringer

 

Hvis vi skal ha det godt i hverdagen og ha en god helse er bekymringer noe av det første vi må kaste over bord.

Jeg mener ikke reele bekymringer over våre nærmeste som er syke og sånne ting, men unødvendige bekymringer som vi ikke kan gjøre noe med.

Bekymringer skaper negative kjemiske reaksjoner i kroppen vår og gjør oss syke.

Det er derfor det er så viktig å prøve å se positivt på ting og være glad og fornøyd.

Av alle ting vi er redde for i hverdagen vil 95%  aldri inntreffe.

Det er med andre ord mye bortkastet negativ energi rundt oss.

 

Når mine sønner er ute og kjører bil, gjerne om natten, er det vanskelig å la være å være redde for dem.

Selvfølgelig er vi redde for at noe skal skje dem.

Men det nytter ikke å bekymre seg over hva som kan skje.

Jeg måtte spørre meg selv: Hjelper det Mariann at du ligger våken og grubler på hva som kan skje dem?

Nei

Det skjer ikke noe mindre om jeg ligger og vrir meg i sengen og er redd.

Det beste hvis noe skulle skje, er at jeg er uthvilt

Det beste jeg kan gjøre for mine barn er å være avslappet og uthvilt, så skulle de ha behov for hjelp, har jeg energi til å stille opp.

Jeg gjentar denne prosedyren hver gang jeg er engstelig for noe, og det hjelper.

Jeg skjønner selv at det gagner hverken meg eller de det gjelder, å bekymre seg for noe jeg ikke kan påvirke og da kan jeg like godt la det være.

Dette er ikke så vanskelig som man kan tro, man må bare ville det og starte å trene.

Å lære nye ting er det beste vi gjør for hjernen  vår og det er gratis.

Det gjelder å bytte fokus.

Neste gang du kjenner at du begynner å bekymre deg så stopp litt opp.

Spør deg selv om det vil hjelpe på situasjonen.

Hvis ikke, skift fokus.

 

Se for deg drømmesituasjonen din

For meg ville det være at jeg ser for meg mine sønner kommer  hjem, smiler og har hatt en topp tur. Vi snakker om hvor fint bilturen har gått og hvor kjekt de har hatt det. Det er ikke så vanskelig er det vel?

VI FOKUSERER PÅ DET VI VIL HA, ISTEDENFOR DET VI IKKE VIL HA

Lag deg en oppgave å trene på.

Ta for deg en kollega du synes er bare sur og grinete. Hver gang du tenker på denne personen eller snakker med vedkommende,se denne for deg blid og fornøyd og hør i hodet ditt hvordan dere snakker sammen når alt er tipp topp

Barna er på vei hjem fra skolen. Se for deg hvordan de koser seg på skoleveien, og hvordan de kommer hjem glad og fornøyd.

Skal du ha eksamen, se for deg hvor godt det går og hvor glad du er over resultatet.

Har du lyst ut og reise, se for deg at du er der allerede.

Er du syk, drøm deg frisk, se for deg at du er frisk og har det godt.

Drøm deg bort i hodet om hvor herlig det er at alt går godt, uansett situasjon du er i.

Kjenn på følelsen du har når du opplever situasjonen

Fryd deg over hvor deilig det er

Det er mye bedre for kroppen og det mirakuløse er at det du drømmer om faktisk skjer;)

Prøv da vel

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg