Lars Helle, Når stormen aldri løyer.

 

Lars Helle, Når stormen aldri løyer.

En gave fra forlagshuset Vestfold når jeg var der på besøk i juli.

Julaften i juli i Larvik

Det ble lest lite krim i august, men det ser ut til at det blir en skummel september. Dette er fjerde krimboken så langt i september.
Dette er en krim der du selv kan sitte og gjette hvordan alt henger sammen og nettopp det er det mange som liker.
Det er intervju med den siktede innimellom kapitlene. For meg tok det bort litt av spenningen for der fikk vi vite hva som skulle skje, før det skjedde. Selv om vedkommende var anonym, følte jeg ikke det bidro til å øke spenningen.

Det er en Jeg forteller hva som skjedde bok og det blir litt rolig for meg I starten. Det går liksom ikke fort nok før det begynner å spisse seg til, da blir det action og da er jeg med.

Men hvis du elsker litt roligere krim, der du kan fundere på hvordan ting henger sammen, ja da er dette en krim du må merke deg. Det er heller ikke makabert, så mange vil nok like denne godt.

 

 

En forblåst novemberdag i 2012 banker det forsiktig på krimforfatter Kurt Stilles dør. Utenfor står en søkkvåt, ung kvinne. Hun bringer med seg et brev som snur Kurts verden på hodet. Alle tanker han har tenkt, må tenkes på nytt. Vonde ting vil virvles opp. Sorg hentes fram.

I 1984 deltok Kurt Stille i etterforskningen av drapet på datteren til en svært moralistisk biskop. Jakten brakte ham i kontakt med kristenrockere, forfyllede forfattere, Grand Prix-artister og vikingspillere. Det eneste de hadde til felles var at de løy.
Har kvinnens brev en forbindelse med attenåringen som ble funnet død ved foten av et stup midt under Lillehammer-OL? Eller med gutten som ble drept i en narkohandel mens politiet var opptatt av å lete etter NOKAS-ranerne?

Samtidig som Kurt forsøker å finne sammenhengene ingen andre vil se, lurer en skygge i kulissene. En som vil Kurt og datteren hans alt enn godt.

«Når stormen aldri løyer» er en ekte «who-done-it-krim». Her gis leseren alle muligheter til å løse gåtene før hovedpersonen.
Dette er Lars Helles første roman om Kurt Stille.

 

Lars Helle: Når stormen aldri løyer.

Lars Helles ferskeste krimroman "Når stormen aldri løyer" er i handelen NÅ!

Posted by LIV Forlag on Saturday, September 28, 2019

 

Nå leser jeg:

Kelly Rimmer, Før jeg lar deg gå

Leseeksemplar fra Feelgoodbøker, Cappelen Damm

Jeg leste i august en roman av Kelly Rimmer og likte den kjempegodt. Derfor ser jeg frem til, Før jeg lar deg gå og håper den er like bra skrevet.

Kelly Rimmer, Alt det vi ikke kan si

 

 

Som barn var Lexie og Annie utrolig sammensveiset. Tapet av faren de elsket bandt dem sammen, og de holdt hverandre oppe gjennom livets stormkast. Som voksne kunne ikke Lexie og Annie vært mer forskjellige.
Lexie er en vellykket lege, lykkelig forlovet. Annie er rusmisbruker – en tyv og en løgner. Når Annie står i fare for å bli fratatt sin nyfødte datter, ringer hun søsteren for å trygle om hjelp.

Før jeg lar deg gå er en rørende og oppslukende bok med et skremmende dilemma: Søsteren din eller babyen hennes? Hvem velger du?

Kelly Rimmer er den internasjonale bestselgende forfatteren av Den hemmelige datteren og Meg uten deg.

«
En
hjerteskjærende historie om familie og hvor langt man vil strekke seg for å redde dem man elsker.» Daily Telegraph

«Et gripende dilemma.» Marie Claire

 

 

 

 

Joyce Carol Oates, Mitt liv som

Ellen G. Simensen, Tro meg når jeg lyver

Lene Lauritsen Kjølner, Høyt henger de

Marc Levy, En som deg

Merete Junker, Vannmannen

 

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg