Jeg får visst alt jeg ber om, lager ramsløkpesto og ramsløkssmør.

Det er så snodig men når jeg ønsker meg noe for tiden, dukker det opp.

Og det uten at jeg har sagt det høyt.

Så det er ingen som vet om det.

Loven om tiltrekning er ganske fin.

 

Det er tid for ramsløk nå om våren, visstnok.

Ja, jeg skiller jo ikke ene ugresset fra det andre, så du må ikke sende meg ut på jakt.

Jeg så ei lagde ramsløksmør og de sier at ramsløk visstnok skal være så godt.

Jeg er jo ivrig etter å gi kroppen min ulike næringsstoff.

Derfor handler jeg urter hos Danas. De vet jeg har vokst her i nærheten og mer kortreist kan det ikke bli..

Hurramegrundt-dag hos meg i dag

Det  var hun som lagde ramsløksmør her en dag og jeg tenkte at nå skulle jeg vel fått tak i ramsløk jeg også.

Kanskje jeg skal bestille en halv kg smør hos henne.

Men det når jeg ikke, for min gode venninne som bruker å ta meg med på lufting, hun sendte melding og lurte på om jeg ville ha ramsløk.

Det er ikke nok med en trener, jeg har to trenere(3 tjenere)

Ute på lufting

 

 

 

 

Det er merkelig med fredag fikk jeg et innfall og kjøpte pinjekjerner, selv om hodet sa at jeg ikke skulle lage pesto nå.

Parmesan hadde jeg kjøpt for det brukte jeg til tapas i helga.

Tapas i airfryer

Derfor lagde jeg litt Ramsløkpesto.

Ramsløk, olivenolje, 1 fedd hvitløk, 1 liten bit chili, 1 pose pinjekjerner, (30 GR)salt og pepper og en dasj sitron.

drrrrrt drrrrrt med stavmikseren og ferdig.

Wow, slik kan det gå på en helt vanlig fredag

 

 

Deretter Ramsløksmør

250 GR smør, ramsløk, 1 fedd hvitløk, 1 bitteliten bit chili, 1 dasj sitron, 2 ss raspet parmesan.

Jeg har aldri brukt parmesan i kryddersmør før, men nå lå den foran meg og hodet sa, ta i litt parmesan også, så da gjorde jeg det.

drrrrrrt drrrrrrt drrrrrt drrrrrt, ferdig.

Det aller rareste er at hun kom med ripsgele.

Var ikke helt vellykket sa hun.

Til jul fikk gubben et lite glass ripsgele i ei Matkasse.

Her om dagen, når jeg som sjelden spiser syltetøy, hadde spist opp nesten hele glasset, tenkte jeg det var dumt at det nesten var tomt.

Vel nå er det ikke tomt lenger og så lite vellykket, kan det neppe være.

Blir helt sikkert godt.

 

 

Slik er det hos meg.

Jeg sender bestilling ut i luften.

Og kort tid etter kommer leveringen.

Heldig jeg.

Prøv det du også.

I dag

ps.Nå skal jeg varme rester fra tapasen lørdag med pesto på.

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg