Wow, slik kan det gå på en helt vanlig fredag

Du store min tid for en dag.

Jeg hadde en stavmikser, jeg aldri ble fornøyd med.

Den var for svak.

Men jeg måtte jo bruke den opp.

Og det klarte jeg, ihvertfall nesten.

 

Jeg er jo blitt avhengig av blåmuggdip til potetgull på fredager.

En castello, blandes med en halv boks rømme, en dasj sitron, salt og pepper….. i den blenderen som hører til stavmikseren.

Når den er kjørt jevn, blander jeg forsiktig inn resten av rømmeboksen og en neve persille.

Helt hekta

Men forrige helg, sa det bare drrrrrr og ingenting skjedde.

Knivene gikk ikke rundt i boksen.

Vel, da kom jo unnskyldningen til å kjøpe ny.

Og vi har jo verdens beste Tone,  med verdens beste Kitchnbutikk,  så den saken er grei.

Og når det i tillegg kom Mail om 20% rabatt på hele kjøpet, ja da ble gubben kommandert til å kjøre til Kitchn.

 

 

 

20% tenkte jeg, det er ganske mye.

Jeg har en stund fundert på å kjøpe meg airfryer.

Jeg hører så mange skryte av hvor bra de er.

De bruker den til både steking og baking.

Denne er best i test og gruelig dyr og da utgjør 20% ganske mye.

Så da slo jeg til,  og med utstyrspakke i tillegg.

Hurra, sa gubben, enda mer skapfyll.

Nei, han sa ikke det, han er grei sånn.

Han betaler uten å mukke, eller rettere sagt, jeg betaler med hans kort, haha.

Ja, da har jeg noe som skal testes fremover.

Og frityrkokeren min var også ødelagt, så uansett måtte jeg ha noe nytt.

Vel, da er det i boks.

Men nå var jeg i siget her.

Brødristeren hadde gubben med inn i husholdningen fra sitt forrige liv, før meg.

Det er jo hundre år siden, nesten.

Vi har jo vært kjærester i over 43 år.

Da er det på tide å kassere den, før den tar fyr.

 

 

Eggekokeren har også sett sine beste dager.

Den er sikkert 20 år den også.

Wow, for en dag.

Nytt og sprekt kjøkkenutstyr til kokken.

Håper bare ikke gubben finner på å bytte ut kjerringa med noe sprekere også

I dag

 

En liten tur innom polet også.

I morgen kommer vennegjengen og vi skal kose oss med god mat, drikke og mye latter og glede.

Hysj hysj, den er min, bare min

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg