Ikke vær så streng

Jeg bare sier fra.

Jeg gjør ikke alt riktig.

Jeg kan være en av de som skubber meg forbi deg for å nå tak i det jeg skal ha.

Jeg kan være en av de som står for tett inntil deg på butikken.

Jeg kan gi noen en klem uten å tenke meg om.

Jeg kan til og med ta på noen.

 

Ja selvfølgelig vet jeg at jeg ikke skal gjøre dette nå.

I disse tider må vi oppføre oss i følge regler for smittevern.

Men i mitt hode fungerer ikke dette bestandig.

Jeg glemmer rett og slett av det.

Jeg surrer rundt i min egen lille verden.

Jeg oppfører meg slik jeg er vant til.

Det er derfor ikke vondt ment men jeg må kanskje minnes på det.

Og du må være tydelig, hvis ikke er det ikke sikkert jeg forstår.

Det er mange som meg.

Vi greier ikke gjøre alt riktig bestandig.

 

Jeg reagerer derfor Noen ganger når mennesker klager over andres oppførsel.

Første tiden når viruset kom, var butikkene tomme.

Det var så trist å se.

Så var det ingen smittede her i kommunen og butikker åpner opp.

Vårt lille kjøpesenter får flere besøkende.

Jeg så noen klage over en familie med voksne og barn som surret rundt.

Barn gjør jo ofte det.

Jeg så nok den samme familien men tenkte så herlig at vi starter å leve igjen.

Jeg smilte av barna og smilte til de voksne.

De smilte tilbake og det var i takknemlighet.

Verden hadde ikke gått under, vi kunne tillate oss å krype ut igjen.

Det hadde kanskje vært annerledes hvis mange var syke rundt oss.

 

Jeg tenker også på de som hamstret.

Kanskje var de ekstra redde.

Kanskje var de i faresonen og fikk panikk.

Ikke vær så streng mot de du møter.

Vis forståelse.

Vi er ikke alle like flinke til alt.

Jeg er det ihvertfall ikke.

i dag

2 kommentarer
    1. Ja, det er fort gjort og glemme seg, og klemmer er jo normalt av det gode ♥ Men nå for tiden så er det kun de aller nærmeste vi klemmer på her i huset i alle fall. Så jeg skal nok minne deg på det 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg