I e fole klar


Jeg skriver bokmål, men snakker dialekt.

Når I e klar, betyr ikke det i dag at jeg står parat liksom.

Nei det betyr at jeg er sliten.

Og hvis jeg er fole klar, da er jeg veldig sliten.

For det er jeg.

Derfor bestilte jeg blodtapping til mandag og derfor skal jeg ta livet med ro i dagene fremover.

Så kan du jo si, det gjør hun vel hver dag.

Da må du huske at det er ulike målestokker for ulike mennesker, med ulike tilstander i kroppen.

Når jeg er trøtt klokka ett, når jeg sov til 8, og verker i kroppen så jeg blir sliten av å sitte, da e I klar.

Men humøret, det er tipp topp på alle språk.

Jeg har det godt.

 

 

Er ikke rart at jeg er klar, for min bedre halvdel drar ut på sjøen 5.30 om morgenen.

Han stikker jo av med all utholdenhet.

Det blir ingenting igjen til meg.

Men det er bra han er frisk og rask.

Og i dag var det en sei og ei lange og 3 kg lyr.

Jeg la i fryseren 2 pk sei og 3 pk med lyr.

Langen saltet jeg og skal gjøre ett eller annet med til middag.

Ovnsform, tror jeg, med grønnsaker.

 

Så lagde jeg 4 runder fiskekaker, av 2 kg lyr.

De ble superfine.

Pakker på fem, inn i fryseren med de.

Vi skal ta med oss fiskemat til Halden, når vi drar dit, om en måneds tid.

De ville ha fiskekaker og fiskeboller.

Jeg satte ned avskjæret til katta.

Vel, katter har et annet kosthold i dag.

Hun kastet seg ikke over den rå fisken.

Hun gikk.

Jeg gjorde fra meg fiskekakesteking, før jeg satte meg ned med frokosten.

I dusjen hadde jeg også vært.

Derfor bilde med vått hår, dårlig med styling her, før selfie.

Fritt vilt skal få omtale i dag, spennende tema.

Så skal jeg begynne på Fuglekongen, men det blir nok ikke før i morgen.


Jeg har enda ikke lest ut Skallebank.

Der de finner ordførerens hode sammen med smalahovene.

Digger Fuglehaug.

Morsomt var det også at hun nok har funnet inspirasjon til et valgresultat her i Rauma, for noen år siden.

Sp hadde vunnet valget og var på vei til møte, da de får vite at det blir en annen konstellasjon, avgjort på bakrommet, der H får ordfører og Ap Vara.

Ingenting ble som velgerne hadde valgt.

Denne skal leses ut i dag.

Mai planlegges. Ikke ferdig. Noen til er på vei.

Det blir nok for mange igjen, men hva gjør vel det?

Etter å ha lest bloggen i går, turde han nok ikke annet enn å begynne på bokhylla mi.

Siste innspurt.

Da har den kommet hit.

Så går vi se når den kommer på plass.

 

 

Men det haster heller ikke.

Han skal nemlig ut på fiske igjen 5.30 i morgen tidlig.

Og det kan være jeg må spare på kreftene, til jeg får se resultatet av den fangsten.

Er ikke akkurat i stable bøker form i dag.

Fiskekakesteking får være nok.

Selv dro han avsted igjen og han sendte denne snapen.

Han er i full fart, jeg holder meg til sakte fart.

Men vi har det bra begge to.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg