I dag har jeg hviledag.

I dag har jeg hviledag.

Formen er veldig variabel, men slett ikke ille.

 

Det var mye rart på brødskiva mi i dag.

Hummersticks, rogn

Okserull

Pesto

Kyllinglår med pesto og salsa

I går lagde jeg litt italiensk salat. Kun med litt kål, gulrot, sylteagurk, majones, rømme, sitron, salt og pepper. Lagd på 5 min.

Påleggsalater

fermentert rødløk, den ble så nydelig denne gangen, nyløk

Nei, ikke tatt livet av han

Litt av en sammensurr det der.

Men impulsivt la jeg på det som stemmen inni meg sa og godt ble det.

 


Tutta er fornøyd når mor er ute. Går jeg inn, står hun i døra og skriker og vil ha meg ut.

 

 

Jeg sendte meg selv opp på soverommet for å ta av sengetøyet.

Det er slik jeg gjør det når jeg må lure meg selv.

Har man tatt av, må det nemlig på igjen.

Gubben ble sendt samme vei med roboten.

Den fikk i oppdrag å vaske gulvet.

Sengetøyet er kommet i vaskemaskin og dette er det eneste fornuftige jeg skal gjøre i dag.

Gubben har dratt på oppdrag, sønn bygger garasje og jeg coolern.

 

Jeg har et par timer sett på sushilaging på YouTube.

Fasinerende og jeg plukker opp tips.

Gleder meg til Australia/new Zealand i januar.

Da skal jeg booke 3  besøk på sushi restaurant.

Eneste vi bruker penger på når vi først har kommet ombord.

Utflukter, oppgradering av drikke og wifi, gjør vi på forhånd.

Fy fillern hvor jeg gleder meg.

Jeg har booket mange utflukter og skal se på de en dag, her i bloggen.

Det øker gleden å skrive om det, forventningene får blomstre da,

Skal skrive en blogg med reiserute og utflukter planlagt.

Jeg kjenner magen hopper allerede.

Men imens sushilaging.

 

 

 

wow. Den så ikke enkel ut. Tror jeg må prøve den, men med noriark.

 

Her ble jeg inspirert av den mangosalsaen, men vil lage min egen versjon, med majones, mango, sitron, tomat, rødløk eller vårløk, agurk, persille.

Til det vil jeg bruke røykalaks.

 

 

Jeg skal ikke lage middag, hverken i dag eller i morgen.

Jeg ba venninner på spicy kyllingsuppe tidligere i uken.

Kyllingsuppe med fersk pasta

Ikke fersk pasta denne gang.

Jeg har rester som vi skal spise i dag.

I kveld blir det reker og loff.

Det blir rester i morgen også.

 

I går hadde vi kalkun med broccoli og blomkål.

Kalkun, inspirasjon til bruk av rester

Det blir da både suppe og kalkungryte.

I morgen kveld vil jeg ha ost og kjeks.

 

 

Søndag har jeg tenkt wok, med biff.

Jeg har derfor saumfart de to asiatiske kokebøkene mine.

Mens jeg skriver, kom jeg på at jeg har en gammel en også.

Ja den gidder jeg ikke se på nå, for jeg har bestemt meg.

Jeg vurderte å begynne å planlegge neste diettmåltider, men det får vente.

Det er flere uker til.

 

Det blir biff i szecuansaus, ikke biff.

Jeg må skrive handleliste til i morgen.

Har ikke handlet siden forrige helg.

 

Jeg leser krim denne måneden, stort sett.

Jeg har faktisk lagt bort flere, etter å ha lest halve.

Jeg kjenner at jeg orker de ikke, hvis de er for voldelige.

Greit nok at det fortelles hva som har skjedd, men jeg orker bare ikke følge gjerningsmannen i tanke og handling.

Jeg vil ha roligere etterforskingskrim.

 

Jeg har derfor begynt på Johanna Mo, bok 2 i serien fra Öland.

Johanna Mo, Nattsangeren

 

Slik blir min dag i dag.

Den blir nok avsluttet foran tv med potetgull og rømmedip.

Kyllingvinger i djevelsaus med rømmedip og tortillachips

 

Det er ikke sol, men likevel deilig å sitte ute, med varmepleddet.

I dag

2 kommentarer
      1. Det rare med sushi er at plutselig blir man hekta. Vi begynte også i det små og var ikke helt det, men så fikk vi noe take away i Tromsø og da var vi solgt. Ja, gode dager lager vi oss. God helg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg