Husk å glede deg

Når jeg var barn og gledet meg til noe, da sa min mor bestandig: Ikke glede deg for mye , det kan  hende det ikke blir noe av og da blir du så skuffet

Det er helt feil

Helt helt feil

Det er ikke sånn det er i virkeligheten

Vi skal glede oss

Vi skal glede oss alt vi greier hele tiden

Da får vi nemlig mer glede og det er mer sannsynlig at det vi gleder oss til blir realitet

Og blir det ikke, da takler vi faktisk skuffelsen bedre, for vi forstår at det kommer nye sjanser

Noen sier at de har aldri flaks

Noen sier at de er hele tiden så uheldig

Jeg leste en gang en undersøkelse basert på det om  å ha flaks eller  uflaks

En gruppe  mennesker “med flaks” og en gruppe “med uflaks”  skulle løse en rekke oppgaver

Det var alt fra finn 5 feil, 2 like, 3 ord, hva hører ikke hjemme her, osv

Det viste seg at de med flaks løste mange flere oppgaver enn de med uflaks

Hvorfor

Gruppen “med flaks” var sikker på at de kom til å løse oppgavene

Gruppen “med uflaks” var sikker på ikke å løse oppgavene

Egen tankegang er veldig viktig

Hvis du skal ha en eksamen og tror du ikke greier den, da har du større sjanse til å få et dårlig resultat

Hvis du klarer å overbevise eget hode om at dette greier du, ja da får du mest sannsynlig et  bedre resultat

Det er gjort undersøkelser etter operasjoner

De som tror alt går helt fint, de blir fortere frisk enn de som er skeptisk og har dårlig tro

Sår gror fortere og de kommer forterer tilbake i jobb

Tankens kraft er så innmari sterk

Det betyr ikke at om man føler seg heldig, så skjer det ikke negative ting

Selvfølgelig gjør det det

En ferie du har gledet deg til blir kanskje ikke noe av for noe kommer i veien

Mye kan skje på en gang av uheldige ting og du blir litt oppgitt en stund

Det er helt naturlig, det kalles livet

Det rare er bare at med en positiv innstilling takler du det bedre

Du tar det ikke så tungt

Du kommer lettere over kneika og ser at det skjer fine ting igjen

Gleden er så viktig for kroppen

Det er det viktigste våpenet vi har

Det er noe som heter at glede avler glede

Glede er et vakker ord

Smak litt på ordet og kjenn hva det gjør med deg

Uansett hvor svart du synes det er og hvor mye vondt som skjer

Prøv å finne noe bittelite å glede deg over

Det er store gleder og små gleder

For min egen del bruker jeg ferie og opplevelser som min store drivkraft

Jeg elsker å reise

Jeg har helse nok og jeg har bedre økonomi til å reise nå de siste årene

Det er en glede i seg selv, mulighetene man har

Når jeg kommer hjem fra reise går det ikke mange dagene før jeg leter etter en ny tur

Da søker jeg på internett, jeg leser og fantaserer om reiser jeg kan gjøre en gang

Det er ikke sikkert det blir noe av, men det gir meg glede mens jeg gjør det

Jeg bestiller gjerne i september, tur i juli neste år

Akkurat nå har jeg fått flyttet cruiset vi skulle på i fjor, og så i år, til neste år

Da koser jeg meg hele vinteren med å telle dager og gleder meg

Jeg gjør det fordi den gleden gjør kroppen min godt

Den gjør meg sterkere psykisk, jeg får bedre immunforsvar og jeg blir friskere

Det må ikke være de store tingene som skal gi deg glede

Det er glede i å gjøre noen andre glad

Et smil gjør deg glad

Gled deg til yndlingsprogrammet ditt

Gled deg til å få besøk eller gled noen andre med å gå på besøk

Bruk gleden som et verktøy, bruk gleden som medisin

Gled deg også over det som går bra for andre

Det gjør underverker for både kropp og sjel

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg