Emma Hamberg, Au revoir Agneta

 

Emma Hamberg, Au revoir Agneta

Leseeksemplar fra Aschehoug.

 

 

Jeg likte svært godt den første boken om Agneta.

Emma Hamberg, Je m’appelle Agneta

Og jeg gledet meg til å møte henne igjen.

Og for en glede det var. Jeg storkoste meg hele boken igjennom, nesten enda mer enn med den første, og jeg er så spent på om det kommer flere.

Agneta har reist fra voksne, egoistiske barn og utspekulert eksmann, og blitt fransk i hjertet.

Men hun møter forviklinger der også. Er det den store kjærligheten?

Hvordan går det med slottet? Hun gjør nemlig en liten tabbe. Hun slipper inn to menn fra myndighetene, ikke så lurt kanskje?

Dette er så gøy, men samtidig også så menneskelig. Om mangfoldet, ikke alle mennesker er a4.

Og herlige Einar, som er dement og ofte ikke vet hvor han er til enhver tid. Nå får vi også høre mer om Bonnibelles historie.

Romanen ser veldig lett ut og det er jo en underholdningsroman, men en jeg er overbevist om at mange vil like. Litt usikker på om det er rette omslaget til å nå ut til de som er litt skeptisk til feelgood. Vær ikke skeptisk.

Hiv dere over bøkene om Agneta. Jeg er sikker på at dere vil kose dere glugg i hjel og humre og le også.

Men dere kan ikke være pripne for her springer de til tider rundt lettkledd i nydelig silkeundertøy.

Men jeg håper på en bok til. Hun bør få forholdet til sine barn på plass, blant annet. Det kan jo ikke slutte slik.

 

 

Fra omslaget:Endelig har Agneta funnet sin plass. Nå vet hun nøyaktig hvor og hvordan hun vil leve livet sitt: I Saint Carelle, sammen med Einar, Bonnibelle, Fabien, kattene, ostene, vinen, bagettene og klosteret. Men uansett hvor solid et middelaldersk kloster står, kan det faktisk smuldre opp med et enkelt bank på døren. I hvert fall hvis det er myndighetene som banker på.
Med ett står den magiske verdenen Agneta har skapt, i fare for å bli ødelagt. Einar vet alt om forgjengelighet og at ingenting varer evig. Så han bestemmer seg for å forsvinne sammen med klosteret sitt. Men Agneta maner til kamp. Forsvinne? Aldri i livet! I stedet samler Agneta sine styrker – Fabien, Bonnibelle, Paul og de andre – for å redde både Einar og klosteret. De har verken penger, makt, orden eller organisasjon å kjempe med. Men de har utrolig vakkert undertøy.

 

Oktober:

Lesestabel oktober 24, tema bøker i serie

Thomas Korsgaard, Hvis det skulle komme et menneske

 

Januar:

Bøker lest, gubben og jeg, januar 24, 10 bøker

Februar:

Bøker lest februar 24, 11bøker, tema bøker i serie

Mars:

Bøker lest mars 24, 13 bøker

April:

Bøker lest april 24, 14 bøker

Mai:

Bøker lest mai 24, 16 bøker, herav 3 krim

Juni:

Bøker lest juni 24, tema utgitt 2023, 10 bøker

Juli:

Bøker lest juli 24, 10 bøker

August:

Bøker lest august 24, 10 bøker, herav 2 krim

September:

Bøker lest september 24, 13 bøker, herav 4 krim

 

 

Favorittbøker 2023, 22 bøker

10 favorittkrimbøker 2023

Favoritter, topp 6 romaner, 2023

 

 

Jeg ønsker alle hjertelig velkommen til siden min:

http://Www.Facebook.com/Lillasjel

Insta:

#marianntokle

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil dele, både lesere, bokbloggere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=sh

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg