Eirik Husby Sæther, Sett av den døde

Eirik Husby Sæther, Sett av den døde

Reklame: Leseeksemplar fra Cappelen Damm

Mitt første møte med Erik Husby Sæther og den tredje boka om etterforsker Mikael Wulf.

Handlingen er lagt til rus og prostitusjonsmiljøet i Oslo.

Dette var ikke noe bok for meg. Jeg synes boken er dårlig skrevet og jeg kjøper ikke historien.

Jeg elsker etterforskningen som fører til avsløring men her følger vi historien hele veien så for meg finnes det ikke spennende dessverre.

Jeg har vondt for å tro at etterforskning av krimsaker i Oslo foregår så lettvint og med så mange svin på skogen som her.

Vi er pålagt av markedsføringsloven å skrive reklame. Selv om vi ikke liker boken. Dette får bli et av eksemplene på at jeg er ikke pålagt å like boken og heller ikke betalt for hverken å lese den eller like den.
Når jeg skriver omtaler får du min mening.

Husk at selv om jeg ikke liker, kan boken være midt i blinken for deg.

 

 

 

I Sett av den døde av Eirik Husby Sæther møter vi politietterforsker Mikael Wulf.

En kvinne sitter på kne i skinnegangen ved Oslo S. Når toget treffer, blir hodet kuttet av. Mikael Wulf finner til slutt hodet under vognene. Øynene hennes røper at det ikke var selvmord.

Kvinnen bærer de prostituertes merke, en kul på foten etter å ha gått for langt i trange stiletter. Mikael er sikker på at morderen må ha vært en kunde. For å komme til gjerningspersonen, må han finne ut hvem hun var. Men han vet ikke en gang navnet hennes.

Hun blir det ene liket som han ikke kan glemme.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg