Å kjære vene sier jeg, er det slik det kjennes ut

 

Å kjære vene sier jeg, er det slik det kjennes ut.

Jeg er akkurat slik jeg var på julaften som barn.

Nå har ikke jeg noe særlig stressmestring så kroppen er helt i turbo.

Nesten som Karlsson på taket, flyr jeg, uten propell, inni meg.

I dag kommer de jo, småtrolla mine.

Og gubben kommer også.

Og jeg venter og jeg venter.

 

Jeg har satt brøddeig, kokt egg til eggesalat.

Jeg skulle lage brente mandler, men det utsettes.

I dag kan jeg ikke planlegge for mye.

Henge ut klær, sette på en vaskemaskin, lage middag.

For meg er dette et dagsverk og jeg er nok like stresset som en som har hundre gjøremål.

Jeg må ta en ting av gangen og roe meg ned.

Småtrolla, onkel og tante, gleder seg nok til å møte lille prinsessa vår, for første gang.

Jeg får tårer i øynene jeg, så rørt er jeg.

Vi har fått fire friske barnebarn.

Det er slett ingen selvfølge og noe man må være usedvanlig takknemlig for.

Denne jula skal vi feire sammen.

6 voksne og 4 barn, hvor fantastisk er vel ikke det?

 

Dronninga derimot, tar det med knusende ro.

Jeg hørte det ringlet i en bjelle på stua.

Nei, nei, ropte jeg.

Der satt hun så inderlig uskyldig.

Jeg er sikker på hun gleder seg like mye som meg over at solen nå har snudd, som vi sier.

Js, den snur jo ikke, men nå går vi mot lysere tider igjen.

Mørket er ikke bra for kroppen min, det er jeg overbevist om.

Da vår den på et lavere gir.

Litt ut i januar nå så blir dagene merkbart lysere.

For en dag dette er.

Nå skal jeg gjøre ferdig eggesalaten.

I dag

EGGESALAT MED SKINKE OG PURRELØK

Påleggsalater

KOMMUNENS BESTE BRØD

Fletteloff, enkel å bake

Brente mandler med kajennepepper. Det skal noe til å spise bare en.

2 kommentarer
    1. så deilig å glede seg slik da ,vi blir to julekvelden ,men det er slik vi vil ha det for hos oss er familien veldig stor og plass til alle blir vanskelig vi tar det heller en dag i romjulen ,ha en fin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg