EGGESALAT MED SKINKE OG PURRELØK

EGGESALAT MED SKINKE OG PURRELØK

Eggesalat er godt til all slags julepålegg

300 gr skinke

1 purreløk

5 egg

2 pk majones

en halv boks rømme

salt og pepper

Alle mine oppskrifter er jo ca, så juster etter hva du synes selv er best

Jeg lagde av 20 egg, ca 1 kg skinke og 8 pk majones og 2 rømmebokser:))

Hardkok eggene og legg dem i kaldt vann til kjøling

Åpne purren på langs men ikke skjær helt igjennom og skyll ut eventuelle rester av jord

Del den så på langs flere ganger, del så igjen alle strimlene samtidig

På denne måten hakker du opp en purre på et minutt

Gjør likedan med skinken. Jeg brukte denne gangen kokt festskinke fra Rema.

Bruk det du har tilgjengelig. Bokser eller pk, alt er ok

De kokte eggene bruker du eggdeler på ,først ene veien så andre veien og vips er de hakket

Så rører du inn majones og rømme, salt og pepper

Nystekte brød eller rundstykker og hvis du ønsker det, litt salt pålegg til, nam nam

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

10 kommentarer

Siste innlegg