Det var de vanene da

 

Vi har snakket om vaner denne uken.

Vi har snakket om hvor viktig det er å ha fokus på det man mestrer.

Plutselig innser jeg at jeg har innført to gode vaner.

En av de nærmer det seg faretruende en lang ufrivillig pause på.

Hver morgen lager jeg meg te av fersk ingefær, sitron, kanel, gurkemeie og en halv Ts honning.

Teen inntar jeg i en av de gamle reclinerne som før stod på stuen.

Vi satte de ut på balkongen for de skulle på gjenvinning.

Men så var de så god å sitte i ute at de ble værende.

De får stå her til de faller sammen.

 

 

Så snart teen er ferdig, går jeg ut og setter meg.

Jeg klagde til ei venninne her forleden.

Jeg gruer meg til det blir for kaldt så jeg ikke får denne morgenstunden i frisk luft.

Da sa hun at jeg fikk tenke som røykerne, de er ute uansett vær for å tar seg en blås.

Gubben har sagt at jeg burde passe på å få friskluft når jeg går hjemme hele året.

Men nå synes han nok at jeg har gått litt for langt, der jeg sitter med pledd og lue,hehe.

 

 

Jeg innbiller meg at det er bra for meg.

En meditasjon ute hver morgen som start på dagen.

Men det er noen detaljer på disse bildene som dere kanskje ikke legger merke til.

 

 

Ser dere det nå – nysnøen, huttetu, den kom i natt.

Men hva er det som gjør da at dette er nå blitt en vane jeg er avhengig av.

Det er 8,5 grad ute, nysnø i fjella og jeg sitter her med teen min og nyter starten på dagen.

Kan det være at det er lystbetont, teen er god, energiene er fantastisk og jeg får en egen ro.

Er det hemmeligheten, å finne noe med den vanen en skal innføre, som en liker.

Jeg blogger jo hver dag også, legger ut ting på Lillasjel, det er også fordi det gir meg glede.

Det er vel der det ligger.

Det er vanskelig å innføre vaner med det vi i utgangspunktet, ikke liker.

Men jeg var nå heller ikke noe glad i å sitte ute når det var kaldt, det er jeg nå

Igjen er det tankene som må endres.

Vi må finne noe vi liker med det vi ikke har lyst til.

Tenke på endringen som vil finne sted, fremfor ubehaget med å gjennomføre det kanskje.

Ja, jeg tenker videre jeg

Nå er jeg klar for å ta neste kjøkkenskap, det nærmer seg slutten nå

I dag

 

PS

Etter å ha vasket noen skap, er det klart for en sen frokost.

Av og til må jeg bare i gang, før jeg spiser, slik at jeg har startet opp.

Da er der lettere å gjøre mer etterpå.

Det er også et knep jeg har lært meg.

Og se været nå da.

Nå blir det frokost i solen.

Lucky me 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg