Undervurder ikke andres gleder og det å kunne glede andre

Reklame |

 

Glede er noe som er en vitamininnsprøyting for kroppen.

Det trenger ikke bare være din egen glede.

Det kan også være andres.

Du kan glede deg på andres vegne.

Derfor skal du heller ikke undervurdere det å dele gleden din med andre.

Det kan være gull verd for slitne kropper.

Og har du ikke evnen til å glede deg på andres vegne, ja da må du gå i deg selv.

 

Jeg har en facebook og bloggvenninne jeg aldri har møtt real life.

Men vi har ofte kontakt, for vi har en felles glede, nemlig cruiselivet.

Jeg er jo fanatisk opptatt av å reise på cruise.

For meg er dette den mest fantastiske ferie.

Det å pakke ut kofferten og la seg frakte avgårde.

Hver morgen så ser du ut og er kommet til en ny by, kanskje et nytt land.

 

Venninnen min Hilde R har bloggen reiseglad.reiseglad.blogg.no.

http://reisegladreiseglad.blogg.no/

Hun er akkurat nå i Palma på Mallorca.

Hun reiser med det aller nyeste flaggskipet til Rccl, Symphony of the Seas

 

Når du er superglad i cruise som både jeg og Hilde er, så må vi bare snakke om det.

Det er så mange som tror det er kjedelig blant annet, når kjedelig er det siste ordet jeg ville brukt om cruise.

Er det kjedelig, ja da er det fordi du har behov for å kjede deg.

Men dette innlegget skulle jo handle om å glede andre, ikke bare cruise.

Men sånn er en cruiseentusiast, når vi begynner å snakke cruise, ja da er vi ikke til å stoppe.

Hilde sender meg bilder på Messenger fra turen.

Og når hun gjør det sender hun meg samtidig glede og inspirasjon.

Det var det jeg egentlig skulle skrive om.

Jeg kjenner det bobler i kroppen min av glede.

Når hun sender de første bildene av Symphony og gjør seg klar til å gå ombord, ja da er jeg med.

Jeg kjenner det bruser i blodet mitt, jeg kjenner følelsen jeg selv bruker å ha når jeg kommer ombord for første gang.

Dette å være ferdig med innsjekk, gå over landgangen og entre skipet for første gang.

Finne frem lugaren og snuse inn atmosfæren, ja jeg har ikke ord.

Når hun skriver at nå er hun på tranferbussen inn til Palma på Mallorca, da koser jeg meg og gjenopplever våre turer.

http://lillasjel.blogg.no/1504092678_independence_of_the_seas_palma_mallorca_juli_2017.html

 

Jeg gleder meg så sykt til cruise nummer 15 nå i juli.

Det minner meg på at nå skal jeg snart begynne å bestemme hvilke bøker som skal få være med.

Det er jo en glede i seg selv, stable de opp og se på de hver gang jeg passerer de.

Det er jo en av de små tingene jeg gjør for å gi kroppen min glede i hverdagen.

Når vi så kommer ombord, er noe av det første vi gjør, er å lage bibliotek.

Da finner vi en passende hylle og stabler opp lesegledene for vi er begge glad i å lese.

Men når vi nå reiser i juli får vi reisefølge, så da blir det nok mindre tid til å lese.

Da skal vi møte igjen venner vi har reist sammen med to ganger før og de er like glad i cruise som oss.

Dessuten er vi i mange havner på dagtid, så det blir travelt nok, men noen bøker blir det nok, på solsengen.

 

Vi skal reise med Celebrity Reflection denne gang, først i Middelhavet i juli og så i Karibien til vinteren.

Samme skip, ulik destinasjon.

http://lillasjel.blogg.no/1517653972_rets_reiser_er_planlagt.html

 

Nå skulle denne bloggen handle om hvordan du kan glede deg på andres vegne.

Og nå kan dere selv se hvor mye glede og entusiasme Hilde har gitt meg med å la meg være delaktig i sin reise.

Det må ikke være reiser det er snakk om.

Det kan jo være hva som helst som du gleder deg over.

Musikk, kunst, dans, foto, naturopplevelser, ja, hva det enn måtte være.

Har du venner som du vet vil glede seg på dine vegne, så vis dem gleden din.

Det gjør deg godt og det gjør de godt.

Hurra for delte gleder.

I dag

Jeg har bestilt gjennom Cruise & Travel
https://www.facebook.com/cruiseogtravel/

Her er none linker til tidligere reiser

http://lillasjel.blogg.no/1507895218_cruiseferie_er_toppen_av_lykke_for_meg_nr_det_gjelder_ferie_men_velg_riktig_skip_destinasjon_og_tid_p_ret.html

http://lillasjel.blogg.no/1388657534_jeg_er_hekta.html

http://lillasjel.blogg.no/1393341656_14_dagers_cruiseferie.html

4 kommentarer
    1. Så koselig at du var skrevet om meg!! Nå ble jeg glad! Husker du inspirerte meg når jeg skulle reise med Celebrity Cruises første gang med alle dine fine reiseskildringer. Håper vi ses på et cruise snart!! STOR klem fra Mallorca og Symphony of the Seas

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg