JEG ER HEKTA

Jeg innrømmer det glatt

Jeg er hekta

Jeg er hekta på å reise på cruise

Jeg lever og ånder for disse turene hele året

I det store og hele elsker jeg å reise

Jeg digger det å oppleve ting, kommer bort fra hverdagen

Jeg reiser også på andre turer enn cruise, men det blir ikke det samme

Det er cruise som er den ultimate ferieopplevelse for meg

Jeg pakker ut kofferten

Legger klærne fint i skapet og lener meg tilbake

Det er det eneste jeg har å organisere

Hver dag våkner jeg i en ny by

Jeg kan være med på tur, rusle på egenhånd eller være på båten

Hver dag nye opplevelser

Ikke skal jeg handle mat, ikke vaske kopper, ikke planlegge måltider eller rydde

 

Jeg er utrolig takknemlig for at jeg får muligheten

Jeg avsluttet 2013 med å bestille et nytt cruise

Denne gangen får jeg igjen med begge sønnene og deres familier

Det gledes stort

Vi er nemlig alle like hekta

Vi har vært det siden første turen i 1998, med SS Norway

 

 

 

Hvorfor er jeg så hekta på akkurat denne ferieformen

Jeg tror det startet som småjente

Jeg vokste opp i vakre Romsdalen, ikke langt fra Trollveggen

Søskenbarnet mitt eide et gjestgiveri der alle bussene kom med  turister fra skipene

Vi barna stilte oss opp som fotomodeller med pusekatter i hendene eller blomster og så søte ut

Vi visste jo at da vanket det både godteri og penger

Spennende var det

 

Når jeg gikk på gymnaset var jeg guide når turistskipene kom

Åndalsnes er jo en flott cruisehavn og har mange anløp, over 50 kommer nå til sommeren

Jeg var guide på engelsk, men mest tysk og jeg lurer nå i dag på hvor alle de tyske glosene har blitt av

Den gangen var ikke sikkerheten så streng og vi fikk komme ombord på disse flotte skipene

Kan tro det var spennende for en syttenåring

Vi satt der som gudinner og fikk påspandert en drink og en smak av luksuslivet

Det var et spennende avbrekk fra hverdagen

 

 

I 1998 dro vi på vårt første cruise hele familien

Jubileumscruise med Se og Hør fra Oslo

12 dager fullspekket med variert norsk underholdning

Det var en drømmereise for oss alle

Guttene var 10 og 12 år og de storkoste seg

Etter denne turen var vi enda mer hekta

Vi hadde ikke mulighet til å reise så mye den gangen så nå ble det noen års opphold

Nå når barna har flyttet ut, har vi reist hvert år

 

Nå står vi på farten igjen

Cruise nummer 13

Denne gang med Norwegian Cruise Line

De har vi ikke reist med siden den gangen i 1998

Norwegian Spirit fra Venezia til Barcelona

Lugar 8508, her kommer jeg

Det kommer nok rapport med bilder etterhvert

Det blir spennende

Alle hjerter gleder seg

I dag

 

8 kommentarer
    1. Så spennende! Håper du får en fantastisk tur, og startbyen kjenner jeg litt til, for der har jeg vær noen ganger. Og om kvelden den tredje lørdagen i juli er det stort fyrverkeri og utrolig mange båter inne foran Marcusplassen. Får du med deg det som en start på turen? Det yrer av liv, mer enn vanlig denne kvelden i vakre Venezia. Kos deg masse 🙂

    2. Ååå, du må kose deg masse. Jeg skjønner godt at du gleder deg. Høres deilig med Cruise. Og Barcelona blir hvertfall bra 😀 Kose deg masse Mariann 🙂 Klem

    3. Vi har også vært der før og aldri fått med fyrverkeriet, bare sett der ligge og vente og vi drar fra Venezia natt til fredag så vi får ikke med denne gangen heller:) frustrertfrueihouston:

    4. Morsomt å lese. Vi vurderte cruise i år, men så ble det et landfast hotell i Spania i stedet. Men det høres ut som vi kanskje burde valgt båt likevel 🙂 God tur.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg