Urolig, hva er på gang


Noen dager er så rare
Som en fremmed fugle forviller jeg gjennom dagen
Det er som om noe skal skje
Jeg vet ikke hva

Jeg søker ensomheten
Jeg føler meg alene i selskap med andre
Så annerledes
Det rare er at jeg blir rastløs av å være alene også
Finner ikke ro

Jeg kjenner jeg blir frustrert
Urolig
Hva er på gang
Hva er det jeg søker
Hvorfor kan jeg ikke være som de rundt meg
De andre
Hvorfor kan jeg ikke være like enkel som dem
Like glad
Jeg er så vanskelig
Jeg vil liksom ingenting
Prinsesse Vil ikke, kalte min far meg
Jeg kjenner at i dag er jeg henne, prinsessen

Hadde jeg forstått hvorfor jeg er sånn
Greit nok at jeg søker det å være alene
Men hvorfor finner jeg ikke fred da heller
Den var jo her nå nettopp
Så inderlig
Aha, det er derfor jeg søker
Den ble borte fra meg igjen
Den er så nydelig når den er her
Denne inderlige roen inni meg
Den som gjør at jeg har det så godt
Det er den jeg leter etter
Det er den jeg har så inderlig behov for

Men hvorfor er det bare jeg som søker den
Hvorfor er ikke de rundt meg likedan
Hvorfor skal jeg være så annerledes
Det spiller egentlig ikke noe rolle kjenner jeg
Jeg vet at jeg har noe dyrebart
Noe så verdifullt at jeg sørger når det er borte
Noe de andre ikke har oppdaget enda
Akkurat sånn er det ja
De har ikke funnet den store skatten enda
Man kan ikke savne noe man ikke vet hva det er
Kan man vel
Da er jeg kanskje en veldig heldig prinsesse Vil ikke
Jeg vil jo
Men jeg vil kun det som blir riktig for meg
Nå kjenner jeg skuldrene senker seg igjen
Jeg kjenner en tåre i øyekroken
Jeg kjenner at sånn er det
Vissheten gir meg ro
Jeg kan igjen nyte freden
Inne i hjertet mitt senker den seg
Takk
I dag

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg