PØLSE OG STAPPE, LITT SUNNERE

Pølse og potetstappe er jo ikke av det sunneste

Likevel er det nå godt av og til, med hjemmelagd potetstappe til

Jeg føtte derfor å gjøre det litt sunnere ved å tilføre masse rotgrønnsaker

Man kan også lage pure av rotgrønnsaker istedenfor potetstappe, hvis man ikke spiser poteter og pølser finnes jo i mange versjoner, med mindre fett

 

Jordskokk var et førstegangsforsøk. Jeg syntes ikke det var så mye å skrive hjem om. Var ikke mye smak på de, men kan tenke meg at de kan være god som pure.

Løk, selleri, søtpotet, pastinakk, paprika, jordskokk og persillerot i skjønn forening, toppet med litt smør, olivenolje,salt og pepper. Inn i ovnen 200 grader ca 20 min

Poteter stampes sammen med smør, salt og melk. Litt søtpotet sammen med potetene er også kjempegodt. Søtpotet er jo sunnere enn potet også, så en kombinasjon er fint. Ha i salt først etter at du har lagd stappa hvis ikke kan den bli seig.

Her tviholder vi på Gilde når vi skal ha vanlige middagspølser

Jeg synes det ble godt jeg. Jeg lager bestandig dobbelt opp med potetstappe så jeg har til en dag til.

 

Advarsel: Alle mine oppskrifter er egentlig ikke oppskrifter, kun ideer til inspirasjon

Jeg er selvlært, så jeg har nok en del teknikker som en faglært kokk vil rynke på nesen av

Det følger derfor ingen garantier med om et vellykket resultat

Når jeg lager mat, bruker jeg sjelden oppskrift, jeg tar hva jeg har

Bytt derfor gjerne ut ingredienser med hva du selv liker eller har for hånden

Jeg lager stort sett vanlig hverdagsmat, så det er lite fancy og innovative oppskrifter hos meg

6 kommentarer
    1. Jeg legger ikke ofte igjen kommentar – men vet du, du har en fin blogg – Stå på – så når du langt <3 legg meg til som venn så kan jeg lese bloggen din

    2. Jeg legger ikke ofte igjen kommentar – men vet du, du har en fin blogg – Stå på – så når du langt <3 legg meg til som venn så kan jeg lese bloggen din

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg