DEN DAGEN SMAKSSANSENE DANSET I MUNNEN MIN

Sist jeg var utskremt selskapsdame i Ålesund, ansatt for å bestille ledig parkeringsplass(Jeg bruker bare å bestille parkeringsplass inni hodet mtt, for da dukker det bestandig opp en akkurat perfekt), oppdaget vi denne olivenoljebutikken.

Denne måtte vi jo bare utforske.

Målløse stod vi innenfor døren og snuste

Åh du lykksalige øyeblikk,for noen dufter

Det luktet så godt av vi nesten svimet av i ren lykksalighet

Lenge ble jeg helt forvirret

Hvor skal jeg begynne, her var så mye og jeg kunne tenkt meg alt

Dette er ingen Rema eller Kiwi eller Prix, så lommeboken sier at her må man være litt forsiktigere

Men vi fikk smaksprøver vettu

Aldri har jeg smakt fersk basilikumolivenoje med en dråpe granatepleeddik og aldri har jeg trodd at det skulle være godt

Åh, det var så godt

For ikke å snakke om hvitløksbrødene som var stekt i ovnen med hvitløksolje og nydelig urtekrydder

Smakssansene formerlig danset inni munnen

Så kjekt sa vi, med en sånn butikk, hvor lenge er det siden dere åpnet da, tror ikke dere var her sist vi var i byen

Vi har vært her i 9 år sa ekspeditrisen, et oppkomme av gode ideer til matlaging

Åh, sa vi, 9 år ja, ikke helt nyåpnet kanskje

Etter å ha surret rundt min egen akse 814 ganger, fikk jeg endelig bestemt meg

Jeg måtte ha den nydelige basilikumoljen og granateple-eddiken og jeg måtte ha det urtekrydderet

 

Jeg lagde i helgen pastasalt og hvitlløksbrød til, oppskrift kommer i eget innlegg

Og etter den pastasalaten vet jeg at neste gang jeg er der, skal jeg ha både hvitløksolje og chiliolje, og pasta og……..

Mmmmmmmm

Fra Oliviers facebookside:

https://www.facebook.com/OliviersCoAlesund

http://www.olivenbutikken.no/

 

Grønn sitronolje og mangoeddik. Et nydelig match!

Grønn sitronolje: Nyplukkede oliven blir presset med grønne, umodne sitroner og resultatet er en frisk og intens olje. Passer til salater, fisk, reker, skalldyr, potetsalat, fruktsalat, epleterte, pistasjkrem…og mangoeddik!!

Mangoeddik: En fruktig smaksbombe. Passer de fleste retter, salte som søte. Perfekt til kylling, fisk, reker, scampi, nudler, wok, salater, mozzarella, vaniljeis, milkshake, smoothie, sorbet…og grønn sitronolje!!

Miks disse og bruk over salaten i grillsesongen. En helt ny smaksopplevelse! 🙂

Marianns bilder blekner i forhold men her kommer de:

Olivenoljesmaking

Enda mer snadder til smakssansene


 Lillasjel på facebook: https://www.facebook.com/Lillasjel

10 kommentarer

Siste innlegg