Vi avslutter august og gjør klar for september

 

 

Jeg bruker å lage en sånn stabel bøker før ferien.

Da er det utvelgelsesseremoni.

Hvem får bli med denne gangen.

Det gir meg så mye glede, at i august lagde jeg meg en augustlesestabel.

 

 

Den så sånn ut.

Det gleder meg å se bøkene og det inspirerte meg til å lese.

Hele stabelen er lest og i tillegg ble det noen til.

Det ble kalt bonus.

Jeg vet at de som elsker bøker, kjenner følelsen.

De som ikke er så glad i å lese, de rister litt på hodet.

Det gjør ikke noe, jeg forstår det også for alle kan ikke være like tussete som meg.

Men veldig moro når jeg finner likesinnede.

 

 

 

Akkurat nå leser jeg første boken i Oxen serien.

Veldig spennende og velskrevet.

Tvilsomt om den kommer med i august, så den må sikkert starte opp september.

Jeg lager regler for de stablene.

Det er for det meste nye bøker.

Men…..

Det skal være ihvertfall ei som har ventet en stund, ikke blodfersk.

Det skal være minimum ei fra hylla, som jeg selv har anskaffet.

Jeg kjøper jo fortsatt bøker og har jo en hel reol på uleste.

 

 

Disse skal jo også leses, derfor minst en fra hylla.

Her plukker jeg også mange feriebøker.

En annen regel er at det helst skal være annenhver krim.

Det blir det ikke denne måneden for det var så mange nye romaner som fristet mer.

Jeg venter på Helene Floods terapeuten, men den får komme først i oktober.

Først i oktoberstabelen skal også Ellen  Wahr.

I oktober skal jeg nemlig på bokmøte igjen, i Trondheim, slik jeg var i fjor.

 

Høst 2018, Aschehoug

Dit kommer Ellen Wahr og Helene Flood.

Og så kommer Amanda Prowse.

Jeg har lest tre bøker av henne og likt de svært godt.

Amanda Prowse, Hva har jeg gjort

Amanda Prowse, Den andre kvinnen

Amanda Prowse, Den perfekte datteren

Trude Teige kommer og flere som jeg ikke husker akkurat nå.

Jeg betaler reise og opphold selv, så det er min høstgave til meg selv.

Jeg øver på å kalle meg bokblogger.

Det er litt uvant for ei “gammel” dame å si at man er blogger.

Derfor er det ekstremt morsomt når navnet mitt står på boken.

Det har jeg bestemt meg for at det er lov å være kry over.

 

 

Dette er fra boken Min ulydige mor av Therese Lund Stathatos.

 

 

Hun kommer med ny bok nå snart, så den blir nok også å finne i oktoberlesestabelen.

Og skulle du slumpe til å se navnet mitt i en bok,  lir jeg kjempeglad hvis du sender bilde.

Jeg ønsker alle en inspirende og spennende lesehøst.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg