Toril Brekke, Klangen av frihet

Toril Brekke, Klangen av frihet

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Klangen av frihet er siste boken i en trilogi. Jeg har likt godt de to første og gleder meg til å følge Agatha igjen.

For de som liker gode romaner, kan jeg anbefale disse.

 

Toril Brekke, Alle elsket moren din

Toril Brekke, Kobrahjerte

 

Enda en fin bok om Agathe og hennes liv der både hun og broren får de svarene de søker, selv om det kanskje ikke er de svarene de ønsker.

Svarene får også meg til å ønske meg en fjerde bok, der vi får følge Agathe og hennes familie inn i voksenlivet. Det er vel lov å ønske for jeg har ikke helt lyst til å slippe henne her. Jeg vil ha mer.

 

 

 

Tredje og siste bok om oppvekst i Oslo på 1960-tallet. Agathe får endelig svar på hvem faren er, et svar hun ikke vil ha.

Trilogien om Agathe og den vakre pianistmora er et verk om å vokse opp i Oslo på 1960-tallet, om overgrep og om utfordringene ved å bli voksen.

I den første boka, Alle elsket moren din, svikter moren Agathe – for til slutt å forlate henne og familien helt. I Kobrahjerte opplever vi hvordan Agathe streber etter voksenlivet for å forstå hva det vil si å være kvinne, og for å forstå hvorfor mora er som hun er.

I Klangen av frihet får vi svarene. Agathe er blitt atten år og tar det siste skoleåret på det nystartede Forsøksgymnaset i Oslo. Det er slutten av 1960-tallet, en ny tid er i emning, Vietnamkrigen får ungdom til å engasjere seg, feminismen gjør seg gjeldende. Agathe forsøker å være fri, politisk aktiv og lykkelig, men innhentes igjen av det spørsmålet som alltid har ridd henne, hvem er far?

 

 

 

Lesestabel for juni, helt uten dramatikk

Holly Ringland, Alice Harts fortapte blomster

Jan-Philipp Sendker, Kunsten å følge hjertet

Merete Junker, Jenta med ballongen

 

Meld deg gjerne inn i bokgruppen jeg åpnet på Facebook. Der er det åpent for den som vil å dele, både lesere, forfattere og forlag.

Bokinspirasjon for alle.

https://www.facebook.com/groups/3708195432531753/?ref=share

 

 

Nå skal jeg lese:

Amanda Prowse, Anna

Leseeksemplar fra Aschehoug

 

Alle som følger mine omtaler, vet at jeg er veldig glad i Amanda Prowse sine bøker. Jeg har lest alle hun har gitt ut på norsk unntatt En juledrøm. Den må jeg få tak i.

Etter hva jeg har forstått er dette første bok i en serie på tre, der neste bok Theo, kommer i slutten av juli. Kitty kommer bårer 2021

Prowse sine bøker blir gitt ut i pocket og det gjør at de er rimeligere i innkjøp når de er ny.

Amanda Prowse, Hva har jeg gjort

Amanda Prowse, Den perfekte datteren

Amanda Prowse, Den andre kvinnen

Amanda Prowse, Kunsten å forsvinne

 

 

Det er minst to sider av enhver kjærlighetshistorie …

Anna vokste opp med en kjærlig, varm og vidunderlig mor og en tøff storebror. Det var lite med penger, men de hadde hverandre. Så raknet alt. Resten av oppveksten måtte Anna klare seg selv.
En dag blir Anna stående fast i heisen med Theo. Han kommer fra en rik og mektig familie – men vokste opp uten kjærlighet og nærhet. Anna drømmer om barn og familie. Theo sliter med minner fra barndommen og med en stor hemmelighet han ikke klarer å dele med Anna.
Løvetannbarnet Anna og rikmannssønnen Theo, to mennesker fra helt ulike verdener – kan de likevel bygge en felles framtid? Kan kjærlighetens deres overleve fortidens hemmeligheter?

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg