Sliten suksess med bare en liten tabbe denne gang.


Det ble ikke noe bordpynting i går for det hadde jeg ikke krefter til.

Det var nok å lage maten.

Ikke noe lekk båt heller, som det var 17.mai

Herlighet for et sirkus, tabbesirkus

 

Ut fra plassering av glass, kan man se at den mannlige delen av husstanden har dekket på bordet.

Men han lærer.

Nå er ihvertfall glassene begge på høyre side, ikke en på venstre og en på høyre, så det kommer seg.

Neste gang vet han nok at vinglasset skal til høyre for vannglasset.

Og ikke spiller det noe rolle heller.

Jeg er takknemlig for å ha en god hjelper.

Han rydder og ordner og er til god hjelp.

Jeg hadde ikke klart det alene.

Og etterpå har jeg min fabelaktige venninne som rydder opp, mens jeg pakker bort mat.

Nesten alt ble suksess.

Forberedelsene kan du lese om her:

Jeg er klar selv om det ikke ser slik ut.

Kunne vært litt mer salt på grønnsakformen og kyllingen.

Jeg testet ut tilbehør fra denne boken og tabben er ikke bokens skyld, for det var nydelig tilbehør.

Fisk med karrisaus var en suksess, nesten oppspist.

Nesten tomt for scampi.

Kylling er det igjen, det blir nok kylling til middag i dag, sammen med poteter, kryddersmør og ratatouille.

Og det er igjen masse svinekjøtt, så blir nok to middager senere i uken.

 

 

Salat og focaccia ble levert av gjestene, sammen med en nydelig kake.

Og den glemte jeg jo å ta bilde av, fillern også.

Ertesalat med feta var utrolig friskt og godt.

Det skal jeg lage som tilbehør ofte, enkelt å lage og var nydelig.

Tabben var den grillede auberginen, for den hang fast på grillen og jeg hadde for tynne skiver, så den forsvant nesten.

Tykkere skiver, bedre grillet, neste gang.

Men kikertyoghurten til å ha på toppen, var veldig god og passer til kjøttet.

Alt i alt veldig fornøyd med denne kokeboken.

Mer skal testes herfra.

Nå har jeg lagd meg te med nyper og ingefær, sitron, honning, med mere, for jeg er potte tett blitt.

I går kveld klokka ni, var det like før jeg måtte kaste inn håndkle, men en Ibux reddet meg, så jeg holdt ut.

Jeg kunne jo ha utsatt festen, men hadde ikke lyst, for jeg hadde gledet meg sånn.

Og det gikk bra.

Nå er det hvile som gjelder denne uken.

 

Nå skal jeg blogge pasta med klippfisk, som også var nydelig selv om jeg også der gjorde en tabbe.

Jeg skal lese denne i dag.

 

Denne leser jeg på senga og etter femti sider er jeg veldig nysgjerrig på fortsettelsen.

Denne skal få omtale i dag.

Tror jeg.

Vi får se hva jeg orker.

Det har vært for mye aktivitet i det siste.

Å tappe ut alle krefter på fjelltur, det var ikke noe god opptaket til all aktiviteten som kom etterpå.

Var redd jeg ikke greide å komme meg hjem igjen

Klar for ny jubeldag

Guri malla, for en fantastisk dag. Takk 😍

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg