Nye lakeier ansatt hos dronningen

 

 

I går hadde vi gjester til middag.

Jeg var jo spent på om de ville like den fantastiske påskepyntingen min.

(Les, rasket sammen noe i farten)

Men de var kjempebegeistret.

Ja de kvitret nesten like høyt, som de andre kyllingene på bordet!! (De er jo tause)

Nei, det er ikke sant.

De syntes faktisk det var kjempeflott.

Men det er ikke noe rart, for de er ikke så godt vant.

 

 

De har nemlig downsized fra stort hus til liten leilighet.

Det skrev jeg om her:

Downsizing av hus?Nei takk!!

Bildet over,  viser pynten de hadde på bordet, når vi var hos dem.

Mer hadde de ikke plass til.

Ikke rart de var imponert over det jeg hadde fått til.

 

 

Særlig begeistring og høylytt jubel, fikk svømmebassenget.

De var skikkelig imponert, selv om de dro på det at det kunne se ut som enkelte hadde druknet.

Jeg synes det er litt utidig å dra frem slike bagateller.

Det er fugler sa jeg.

De dykker etter mat, ser dere vel?

Etter blikket de sendte til hverandre og den litt nesten umerkelige hoderistingen, tror jeg ikke de skjønte dette.

 

 

De var også kjempebegeistret for TooGoodToGo påskeliljene mine.

Hvis jeg gidder

Det ble foreslått at jeg kunne tørket de.

Nå viser det seg at de har selvtørket over natten.

De har gått fra å være TooGoodToGo til Goodtogo.

Gubben sa at slike blomster trengte visst vann.

Vel, det kunne jo ikke jeg vite.

 

Men se her!!

Jeg fikk både blomster og duk.

Nå må det sies at duken hadde nok havnet i restavfallet, hvis ikke gjesten hadde passet på.

Jeg rev jo opp posen og jublet over ny blomst og vin.

Jeg så jo ikke at det var en duk der, før gjesten begynte å rope, duken!! Duken!!

Du må ikke kaste duken !!

Å ja, duk ja. Den var jo fin 😀

Tusen takk, nå er det jo nesten fint her, nesten som hos normale folk, i den grad det er mulig.

 

Katta lå på badet og brydde seg ikke om gjestene, unntatt når de stakk hodet innom.

Da hørte vi dype samtaler der bak lukkede dører.

Hva det ble snakket om, sa Tutta ingenting om.

Men det var ikke nok interessant til at hun tok veien inn på stua.

Så viste det seg at gjestene hadde lest bloggene om mitt liv med pensjonisten.

Og de ble så misunnelig på han som fikk være tjener for dronningen, at de rett og slett tok over oppgavene hans.

Jeg så han stod der ganske så tafatt og svært engstelig.

Han har nemlig vansker med å gi fra seg kontrollen over oppvaskmaskinen.

Det er jo en av de få tingene han kontrollerer fullt og helt her i huset og det ansvaret tar han alvorlig.

Hvis jeg drister meg til å sette inn kopper og fat, ja da er han der sporenstreks og tar de ut igjen, for så å sette de “riktig” inn igjen.

Er det rart han ble nervøs,  når to stykker tar over hele jobben og han blir satt til side?

Dronningen gikk jo bare og satte seg og tok livet med ro.

Men nå har jo hun god trening i nettopp dette.

 

 

Etterhvert godtok tjeneren at han hadde fått assistenter.

Når dronninga så skulle servere eplekake og is, ja hun liker å ta æren for maten, oppvasken kan de få ha for seg selv, da måtte hun rope etter assistanse.

Den enkleste eplekaken

Det tok altså kun minutter, før han hadde lagt fra seg tjener-rollen.

Kaken er ikke brent nei, dronninga har bare begynt å strø brunsukker på toppen, så den blir litt karamellisert. Nam

 

Gjestene likte ikke noe særlig ordet tjener.

De likte bedre Dronninggemalen, tittelen han fikk når vi var på Gran Canaria nettopp.

RIU Vistamar, dag 14, Dronningen er i godlune, bytter ut gemalen med en mafiaboss

RIU Vistamar, dag 11, Dronningen stikker av fra livvaktene

 

Men alle må da skjønne at dronningen kan ha bare en dronninggemal.

Han skal alltid gå noen skritt bak dronninga.

Disse to her, de må finne seg i å være lakeier.

 

Livrékledd tjener f.eks. hos fyrste, konge eller annen høytstående person. Typiske krav (i Norge) kan være: fagbrev som kokk eller servitør med erfaring fra hotell- og restaurantbransjen.

Nå ser denne dronningen bort fra kravet om fagbrev og Livrékledd blir for stivt. Nå kan visst denne tittelen kun brukes i kongehuset her i Norge, men det ser dronningen mellom fingrene med.

Hun er vant til å få det som hun vil og at alle lystrer ordre.

 

Takk til gjestene for koselig kveld og gaver og at dere synes så synd på pensjonisten, og at dere følte for å avlaste han litt. Det er ikke ofte han får hjelp stakkars og jobben som trener/tjener/dronninggemal, er svært krevende, og det er ikke rom for avspasering eller ferie. Det er å stå på 24 timer i døgnet. Sånn er det bare.

 

 

Men i svarte!!

Plutselig er alle tjenerne borte.

Hjelp!!

Jeg har tom kaffekopp!!

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg