RIU Vistamar, dag 14, Dronningen er i godlune, bytter ut gemalen med en mafiaboss

 

Dronningen takker sine ansatte

Å være i hoffet til dronningen,  kan være hardt arbeid

undersåttene springer rundt henne, for å betjene alle hennes ønsker

Og i løpet av en dag kan det bli mange

Solsenger okkuperes, parasoll må flyttes, drinker serveres, bord reserveres i spisesalen

Og prøver de å vise litt sympati,  kan det hende hun glefser

Kommer de med forslag om gjøremål, ja da er hun imot

Stort sett går hun motsatt vei enn alle andre

Gjenstridig og sta

Ja, at de holder ut, det er forunderlig

Så får vi håpe de holder ut.

Litt snill og medgjørlig er hun innimellom

Og hun har jo dronninggemalen, som også bestandig er snill og hjelpsom og tålmodig.

I dag har hun imidlertid vært i storhumør.

Hun  har sett solen  bokstavelig talt.

 

Heisen er gudsjammerlig treg, så noen ganger gir jeg opp. To etasjer opp til frokost.

 

 

I dag er dagen for den store skinkejakten.

Gubben og kjerringa skal opp til Europasenteret og kjøpe litt pålegg.

Trafikkbildet er bestandig kaotisk.

 

Oppover til Europasenteret.

Så koselig. Håper vi kan gå sånn når vi blir 80 år.

Opp til Barbacoa

 

Harry Potter holder til her oppe.

Det er nemlig Rumpeldunkbane.

Ja, det må da være en  rumpeldunkbane det der.

Jeg forstår ikke helt dette med den baren for det er en irsk pub,  men det er også en dansk samlingsplass.

Dansk gatekjøkken som før var bakeri og det jobber dansker på puben også.

 

Øl har de også her.

Og  samme underholdere som på hotellet vårt.

Både Elvis, Beatles, Abba og Tom Jones.

 

Gubben er opptatt. Jeg også. Raspberry mojito.

Vanskelig å se, men det er formel 1.

Hun her er dansk. Heldig du sa jeg,  som får vaske Elvis.

Det var hun enig i, hun vasket bare skiltet.

Supermarkedet har andre varer enn hjemme på Rema.

Etter shoppingrunden stoppet vi igjen. Herlighet, kan ikke gå alle hundre meterne, uten påfyll.

Raspberry Daquiri. Ja, det tar jo sin tid å spise så mye bringebær.

 

Jeg ser kanskje litt betenkt ut, men jeg er nok mer i begeistringens rus,  enn det kan se ut som.

Du verden hvor sunn jeg blir.

 

 

Resten av gjengen var trappespringere i dag, ute på ville veier alene, men vi hadde blitt sultne og ville ned på hotellet igjen.

Jeg er jo av type impulsiv og elsker tåpelige,  impulsive bilder,  som dette av han som hang ut av bilen.

Han syntes det var morsomt selv også, når han fikk se bildet.

 

Nydelig dag i paradis, før vi skal hjem til snø og kulde. Håper på mildvær.

 

For å komme ned til hotellet, må man forbi vakta.

Gubben er pensjonist,  men holder stadig foredrag. Her var det noe om noe støtte for muren.

Men foredraget varte ikke lenge nok til,  at jeg forstod alt.

Vi skulle opp i 9. i baren for en kaffe. Jeg jukser og tar heis.

Gubben tar trappene. Det er bare sånn at noen er sprekere enn andre.

Men jeg klarer å trykke på knappen og lærer at piscina betyr basseng. Det lærer ikke han, der han forsvinner nedover trappene.

 

Fornøyd er jeg likevel.

 

Som dere ser på bildet,  så har gubben og jeg det utrolig fint.

I dag

Æhhhh.hæææ? Mafiabossen?

 

Men venner byttes ikke ut.

😂😂😂😂😂❤️❤️❤️❤️

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg