Jeg tror jeg har tatt grundig feil og det er ikke en behagelig opplevelse

 

Jeg tror jeg har tatt grundig feil og det er ikke en behagelig opplevelse.

Lenge har jeg fundert på fenomenet om at det jeg tenker på, dukker opp foran meg i form av bekreftelser.

Det skjer både i boken jeg leser akkurat da, film på tv, mennesker jeg møter osv.

Dette har mange oppdaget, denne synkroniteten.

Det var til og med på radio, en diskusjon over dette fenomenet.

De funderte på om en ble avlyttet via telefon, for hvis de snakket om en reise foreksempel, dukket det opp foran dem like etter.

De hadde derfor forsikret seg om at telefonen ikke var i nærheten og de fant ikke svar.

 

Jeg driver jo med healing og mediumskap og har erfart at jeg åpner mer og mer opp, jo mer jeg bruker sansene mine.

Jeg tror ikke på noe hokus pokus, jeg er ikke religiøs og tror alt kan forklares vitenskapelig.

Alt har med energi og tiltrekningskraft å gjøre.

Energi kan “leses” og vi tiltrekker oss det vi tenker på.

Men…..

Jeg har trodd at jeg tiltrekker meg det som er riktig for meg, men i går forstod jeg at så enkelt er det ikke, jeg kan lure meg selv.

Jeg må skille mellom hjerne og kropp og det kan være vanskelig.

Jeg må la meg lede av mitt indre kompass, som “vet” mye mer enn det jeg er bevisst.

 

Egentlig startet dette i fjor.

Jeg har ombestemt meg, jeg vil ikke likevel

Jeg er jo overvektig og så mye at det er tungt for kroppen.

Det er ikke kostholdet det er noe i veien med,  men ulike tilstander i kroppen og derfor er det ikke Moe kvikk fix.

Så jeg har spurt meg selv hva gjør jeg.

I fjor vinter planla jeg å begynne på omstart med Berit Nordstrand.

Jeg kjøpte inn det jeg trengte av ingredienser og bøker men kroppen min var i panikk.

Den ropte nei nei.

Til slutt forstod jeg at det var ikke riktige veien å gå.

Jeg skulle ikke ta bort alt, men tilføre heller det kroppen trenger.

Jeg begynte å fermentere og spise enda mer variert.

Jeg følte jeg var på riktig vei, men forstår nå at jeg kan ikke være sikker på det.

Jeg oppdaget nemlig i går, etter et besøk, at ja, jeg får bekreftelser, men det rare er at jeg bestandig får positive bekreftelser.

Og det er noe jeg har fundert på.

Det er tøffe tak når man er tjukk. Hva gjør man?

 

Jeg ble nylig tilbudt en ny medisin.

Den får ned blodsukker og man går ned i vekt.

Jeg er skeptisk til å tilføre kroppen mer medisin, for jeg tror jeg bør ha et variert kosthold og jeg er redd bivirkninger.

Kroppen er en maskin som trenger næring for å holde seg frisk.

Vel, da dukker bekreftelsene opp, når jeg leser romanene mine.

Hvor viktig den kjemiske sammensetningen i måltidene er.

Plutselig husker jeg at jeg kjøpte en diett gjennom Balderklinikken, En fasteimitert diett.

Man spiser en diett over fem dager, med nøye veid opp ingredienser, men vanlig mat.

Så spiser man vanlig igjen.

Dette skal på et vis restarte kroppen.

Om det virker, vet jeg ikke.

Men kroppen min jubler og roper ja, det gjør du.

 

I går fikk vi besøk av venner vi ikke møter så ofte.

Og i løpet av kvelden, kommer vi inn på dette med kosthold.

Min gjest forteller at hun har en diett hun er veldig fornøyd med.

Ja, hvilken tror dere det er?

Jo, akkurat den samme dietten som jeg kjøpte i 2018 og nå er klar for å begynne på.

Hun har vært med fra starten, gått kurs og kan være en god støttespiller for meg.

Hvor stor er sannsynligheten for dette?

Jeg kan også nevne at det er lukket gruppe for de som bruker denne dietten og jeg trodde jeg hadde stilt de et spørsmål.

Dette var før gjesten kom.

Det viste seg at jeg hadde postet feil, jeg hadde lagt den på profilen min istedetfor.

Men svarene fikk jeg jo av henne.

Er ikke det merkelig eller?

 

Vel, det er en lang historie dette, men etter at gjestene dro, forstod jeg noe jeg har fundert på.

Dette med at jeg får positive bekreftelser som understøtter det jeg tenker.

Hvorfor tar jeg aldri feil?

Er jeg så rasende flink at jeg vet alt?

Det var jo feil i fjor?

Eller var det det?

Det var da det slo meg.

Jeg får ikke kun bekreftelser på det som er riktig.

 

Jeg tiltrekker meg det jeg ønsker skal være riktig.

Derfor er de alltid positive.

Det betyr ikke at de alltid må være de rette tankene.

Tankens kraft er sterk.

Vi er magneter som tiltrekker oss det vi fokuserer på.

Så tror vi at aha, jeg har jo rett, men det er ikke sikkert det er riktig likevel.

Derfor må vi ikke stole blindt på oss selv.

Vi må ha beina på bakken og lete etter den riktige veien.

Og så må vi kunne innrømme innimellom at kanskje vi tar feil.

Den oppdagelsen gjør at jeg egentlig har fått enda mer å fundere på.

I dag

 

Det står mye om tankens kraft og energi i universet i denne boken

Lynne McTaggart, Den usynlige veven, Jakten på universets skjulte kraft

 

 

 

4 kommentarer
    1. Sjekk også siden til Trine Dahlmo. Hun har mye kunnskap om mat og sammensetning av måltid. Et lettere kosthold å leve med over tid. Anbefales

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg