Innlegg jeg har hatt om lavt stoffskifte/kronisk sykdom/ufrivillig hjemmeværende

 

 

I dag tenkte jeg å samle en del av de innleggene jeg har skrevet tidligere, som handler om lavt stoffskifte eller om det å bli ufrivillig hjemmeværende.

Når aktive mennesker blir parkert og må finne en ny versjon av seg selv, som de ikke kjenner.

Det tar tid, kanskje kommer man aldri helt i mål.

Jeg merker det så godt selv, hver gang jeg har vært på ferie og kommer hjem.

Ja for jeg er en av de heldige som både har helse og økonomi til å reise.

Det er da deilig å komme hjem og hvile igjen

Men samtidig har jeg da igjen fått smaken på den jeg egentlig er, så jeg faller ned i “orker ikke “-gryta, etter få dager.

Plutselig blir alt tungt og må igjen bruke tid på å vekke opp igjen positiviteten og gleden.

Man må rett og slett lære seg på nytt å være hjemmeværende.

Jeg forventer ofte mer av meg selv i disse periodene enn jeg får til.

Jeg greier liksom ikke å finne viljen til å komme i gang med noe.

Samtidig er jeg redd for å tenke meg ned, som jeg kaller det.

At jeg på et vis manifesterer i hjernen at sånn er det.

 

Nå greier jeg ikke å få tatt bildet så dere ser arbeidet til han som har nattevakt

Hver natt spinner han sitt nett på samme sted for å sikre nattens fangst

Igjen og igjen den samme prosedyren

Kanskje skulle man vært edderkopp.

Jeg tror ikke han psyker seg ned over alt han ikke får utrettet.

Det er vi mennesker som er tenkende individer.

Og det å kontrollere sine tanker og skape de som gjør en godt, ja det er et helt arbeid i seg selv.

Og vi gjør så godt vi kan, gjør vi vel ikke?

I dag

Når er viljestyrken oppbrukt

NÅR ER VILJESTYRKEN OPPBRUKT

Visste du at viljelageret kan bli tomt

(gjør oppmerksom på at vi ikke har noe viljelager i kroppen, siden det var en som mente jeg misledet folk. Det er bare et uttrykk for hvordan det føles. )

Visste du at viljelageret ditt kan bli tomt?

Min kone har lavt stoffskifte.

ps. Ikke skrevet av min mann

Min kone har lavt stoffskifte

Er det å være ufør, mer som en ferie, del 1 og 2

Er det å være ufør, mer som en ferie

Er det å være ufør, mer som en ferie, del 2

 

Ferie kan være utfordrende

Ferie kan være utfordrende

Å ha lavt stoffskifte er som å vasse til fjells i sirup

Å ha lavt stoffskifte er som å vasse til fjells i sirup

Gode leveregler ved lavt stoffskifte

Gode leveregler ved lavt stoffskifte

 

Du er ikke nødt til å forstå men fint hvis du kan godta at sånn er der.

Du er ikke nødt til å forstå, men fint hvis du kan godta at sånn er det

Hvorfor kan de ikke bare høre hva jeg sier og tro på det.

Hvorfor kan de ikke bare høre hva jeg sier og tro på det

Sorg over kronisk sykdom

https://lillasjel.blogg.no/1483434584_.html

 

 

2 kommentarer
    1. Mye bra å lese her, og viktig også, for å forstå. Jeg er ganske lei av alle utfordringene nå for tiden, både med lavt stoffskifte og ME. Har et par diagnoser til. Men de merkes mindre. Jeg skulle ønske jeg var frisk og rask….men for øyeblikket er det ikke sånn. Da får man bare gjøre det beste utav det 🙂
      Tusen takk for at du deler ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg