Ingen kan stoppe meg fra å reise

Reklame |

 

 

Ingen kan stoppe meg fra å reise.

Jeg bestemmer selv hvor jeg skal reise og når jeg skal reise.

I dag gjør jeg meg klar til å reise til Skottland.

Jeg skal reise sammen med Harinder Singh.

Han og jeg går godt sammen, så det vil helt sikkert bli en spennende reise.

Jeg blir nok der et par dager før jeg drar videre til London.

Hvis du tror noen kan stoppe meg, tar de feil.

Her bryr jeg meg ikke om stengte grenser.

 

I begynnelsen av måneden var jeg faktisk i Japan.

Ana Johns, Kvinnen i den hvite kimonoen

Ja ikke bare reiser jeg til ulike land, jeg reiser også i tid.

I Japan var jeg tilbake til 1957.

Fra Japan dro jeg rett til Italia og enda lenger bak i tid, til slutten av andre verdenskrig.

Mark Sullivan, Under en brennende himmel

 

Da ble jeg rett og slett så sliten av spenningen  at jeg besøkte en liten koselig øy utenfor Skottland, øya Mure.

Ja den eksisterer vel egentlig ikke i virkeligheten, men for meg føltes det som.

Jeg koste meg veldig der.

Jenny Colgan, Den endeløse stranden

 

Det var en liten flyplass på Mure så når tiden min der var omme, dro jeg til Asia igjen.

Denne gang til Malaysia der jeg fikk lære litt om en av de lokale stammene der nede, deres tanker om livet og deres tradisjoner.

Jeg fikk også hilse på en gylden tiger.

Det var et nydelig møte.

Hanne Eik, Den gylne tigeren

 

Jeg hadde egentlig ikke lyst til å forlate tigeren, men jeg hadde en etterforskning som ventet i Usa, både en cold case som skulle løses og et fersk drap.

Jeg er ganske flink til å løse krimsaker, så jeg var ønsket der som medhjelper.

Det gikk bra, begge saker fikk sin oppklaring og jeg dro derfra ganske

 

Hva skulle jeg vel så gjøre?

Jo reiseplanen var klar.

Jeg stupte langt tilbake i tid, helt tilbake til 1600 tallet og Norge.

Huff jeg er glad jeg ikke levde den tiden.

Jeg er jo en heks som driver med healing og taler med de som har gått bort.

Jeg ville garantert blitt brent.

 

 

Omtale kommer senere.

Jeg er den reneste Harry Potter når det gjelder forflytning.

Jeg har en sånn magisk forflytningsnøkkel med kodeord bøker.

Derfor skal jeg nå være med Harinder Singh til Skottland i dag.

Du kan bare prøve å forhindre at jeg drar.

Jeg reiser uansett hva du sier.

En norsk student er nemlig bortført i Edinburgh og er blitt funnet nesten livløs i elva.

Hun er Harinders niese og når han ønsker jeg skal hjelpe han med å finne ut hva som har skjedd, ja da gjør jeg jo naturligvis det.

 

 

 

Så jeg er konstant på reisefot.

Det er travelt.

Hvis Harinder og jeg løser den saken ganske raskt, drar jeg som sagt videre til London.

 

Noen sier at elven tok henne. Andre sier at den brakte henne tilbake til livet.

Det er en mørk midtvinterkveld på det gamle vertshuset ved Themsen. Stamgjestene underholder seg med å fortelle historier da døren plutselig går opp og en såret fremmed stiger inn. I armene holder han et druknet barn.

Flere timer senere begynner den døde jenta å røre på seg, får pusten tilbake og slår øynene opp.

Er det et mirakel?

Er det trolldomskunst?

Og hvem sitt barn er det?

 

 

Huttetu, det blir noen spennende reiser.

Jeg pakker kofferten og drar avsted.

I dag

 

 

 

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg