GODE VENNER VENTER PÅ HVERANDRE

 

Når vi oppdager noe nytt og spennende vil vi gjerne vise det til hele verden

Se her hva jeg har funnet

Jeg har funnet gull og diamanter

Nå er det bare sånn at det er ikke alle som har lyst til å se hva jeg har funnet

Kanskje tror de at jeg lyver

Det er ikke gull alt som glitrer

De er rett og slett ikke interessert

Det er helt ok, vi er ikke like noen av oss

Kanskje liker de ikke glitter og fjas og pynt

Eller kanskje litt interessert men tiden er ikke inne

 

Kanskje noen heller vil samle på noe annet enn meg

Eller kanskje de vil ikke se hvor jeg har funnet skatten min, for de vil lete selv

Kanskje er de på vei dit, men må innom et par holdeplasser først som er utenfor min rute

Det er ikke noe vits i for for å mase på dem da

De må jo innom de plassene de skal

Det kan ta tid

Kanskje skal vi ikke finne de samme edelstenene

Det kan og hende vi er uenige om utgravingsmetoder

Kanskje de vil finne dem selv og gjøre det på en annen måte enn meg

Kanskje har vi ulike bruksområder

Jeg vil pynte meg mens de vil drive med salg av disse edle arter

Ikke noe er feil, men alle få gjøre det som er riktig for dem

Jeg kan ikke presse noen til å tro eller mene eller ville det samme som meg

 

Men vi venter på hverandre

Jeg snakker selvfølgelig om hvordan det er når man begynner å fatte at det er mer mellom himmel og jord enn det vi ser med det blotte øyne

Vi har faktisk flere sanser enn vi tror

Når man først oppdager dette blir man jo innmari fascinert for det er så spennende

Ettherhvert får man så mange store opplevelser,  men prøver man å fortelle dem, ser man jo hvordan de rundt en reagerer

De er ikke der, dette er for sært for dem

Det er derfor bedre å tie og så vente

Det er ikke alt man hele tiden trenger å rope om

Mange opplevelser er så fine at de er god å gjemme inni hjertet

Der ligger de og varmer sjelen og venter på våren

Og den kommer

Nå ser vi jo at flere og flere åpner opp, nå kan man snakke med flere

Fremdeles veier man litt sine ord med omhu, noe kan fortsatt være litt for rart for andre

Noe er det  godt å gjemme inni seg, når det kommer ut i ord, blir det forringet

Det finnes ikke nok vakre ord som kan dekke hvor stort det føles

Istedenfor å skremme mennesker bort, lar vi dem heller få tid

Vi venter på hverandre

 

 

Vi sysler med  hvert vårt, i vårt eget  tempo, helt trygg på at enten er jeg foran eller bak dem eller kanske vi er på hvert vårt spor, rett ved siden av hverandre

Hvis en av oss faller på veien, strekker vi frem hånden og hjelper opp igjen

Det vil si hvis vedkommende vil hjelpes opp

Det kan og hende at ingen hjelper meg når jeg faller fordi jeg skal lære meg å hjelpe meg selv og kjenne min egen kraft

Ingen sitter med den fullkomne sannheten

Ingen vet hvem som har rett eller hvem som har feil

Det er ikke noe rett eller feil

Det er bare livet som legger seg til foran oss

Hver og en av oss må rette og slett finne vår egen vei

Snirkle oss frem sakte, men sikkert

Jeg er veldig takknemlig for alle som er der sammen med meg

Takknemlig for alle de som hjelper meg å se ting, som hjelper meg å oppdage meg selv, men gir meg samtidig rom for å være meg selv

Jeg er takknemlig for alle de som rekker meg en hånd, men som og respekterer at jeg takker nei

Jeg er takknemlig for alle som reiser veien som heter livet sammen med meg

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg