Gammeldags? Ja jeg er nok det


Når det gjelder mat, er jeg litt gammeldags.

Ja, ikke for det, jeg prøver nye ting også og er egentlig glad i mat fra alle verdensdeler.

Men jeg er gammeldags når det gjelder lam.

Nå når fårikålkjøttet selges til gi bort pris, kjøper jeg mange kg.

Mange kg, Kanskje 20 eller noe sånt.

Halvparten salter jeg for jeg elsker saltet lammekjøtt.

Det er en av mine yndlingsretter.

https://lillasjel.blogg.no/1508490257_nydelig_lam_til_en_billig_penge.html

Mange er ikke så glad i fårikålkjøtt for det er jo mye fett og bein, men jeg tror kjøtt med bein er bra for oss.

I morgen blir det derfor potetball her og jeg gleder meg.

https://lillasjel.blogg.no/1426253555_13032015.html

Fletteloff, enkel å bake

 

I tillegg baker jeg brød.

Det er også en av mine kjepphester når det gjelder ernæring.

Jeg tror på et variert kosthold.

I dag salter jeg derfor kjøtt og baker brød.

Det gir meg en god indre glede.

I dag

 

8 kommentarer
    1. Er alldeles på linje med deg.Fekk to lokale lammeskrottar på huset i dag.Berre grasfora.Skal prikkevere i helga.Her lagar vi mat frå botne,og handlar så lokalt som mogelig.Skikkeleg mat smaker best.

    2. Ikke gammeldags – bare kjempebra! Fårikål og fersk suppe og kjøttkaker – alt er sånn mat jeg elsker, og som ungane mine har vokst opp med <3 klem

      1. Er nok ikke mange unge i dag som salter på kgvis med lam 🙂 Kjøttkaker ja, så enkelt å lage fra bunnen av, nam 🙂 Nå er jeg sulten. Potetball ferdig. Nå skal jeg koke poteter, steke bacon, måtte ta det litt steg for steg i dag 🙂 er så sulten,hihi

    3. Så koselig da! Jeg har ikke mye lam til middag, men fårikål og lammelår blir det. Det er vi alle glade i. Jeg har spist saltet lam noen ganger hos andre, og det er også supergodt. Her blir det gryte og ris. Vi hadde flere ungdommer på besøk i hele går, og det er rester til oss i dag. Godt med lettvint på søndag. Ha en fin dag.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg