2 lammekoteletter som prøvde å gjemme seg blant fårikålkjøttet

Jeg skal kjøpe fårikålkjøtt og salte det. Saltet lam er det beste kjøttet jeg får. Nå var det ikke så fint, mye smått og bein, i de posene jeg fant, så jeg venter litt. Men kjøpte to poser til lammefrikassé som vi spiste søndag. Og har nok frikasse til en middag til.

Og i en av posene prøvde et par koteletter å gjemme seg. Jeg er veldig glad i lammekoteletter,  men kjøper det sjelden, for jeg synes de er for dyre. Det er jo mest bein, lite kjøtt.
Men de to fikk være middag til meg i dag og de gjorde jobben sin. Det var utrolig godt.

 

 

1 rosa stangselleri, 1 chili, litt radicchio, 1 fersk hvitløk, sånn liten en fra kasse 6, 2 poteter i båter, 1 chili, 2 stilker persille, 1/2 rødløk, 3 minipaprikaer, salt, pepper og litt olje Program poteter airfryer.

Grønnsakkasse nummer 6

 

Grønnsaker nederst, poteter på toppen.

Når fryeren sa fra at poteten skulle snus, la jeg de to kotelettene på rist over, kun med salt og pepper.
Jeg var litt bekymret for at den udugelige kokken hadde vært innom.

Ovnsbakt kveite med fennikel og grønnkål – æhhhh, liksom

Jeg må søke kompensasjon

Radiccioen så veldig tørr ut og overstekt ut, men den smakte utrolig godt sammen med resten.

 

Lammet var nydelig, rosa ved beinet, saftig og godt, helt perfekt.

Jeg sa mmmmm, nam, mmmmm, flere ganger mens jeg spiste.

Det er fritt oversatt andre ord for nydelig mat.

Gourmetmiddag fra en pakke fårikålkjøtt til kr 50,-

Så kjøtt til to middager til to og en middag for en, for kr 100,-

hjemmelagd mat trenger ikke å være dyrt.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg