Rester av dip, kan brukes

 

I helga spiser de fleste veldig ofte potetgull med dip.

Hjemmelagde eller poser vi rører ut i rømme.

Jeg har en veldig god rømmedip.

En boks rømme, litt majones, 2-3fedd hvitløk som jeg presser, litt sitron eller sitronpepper, salt

Dette er en veldig god dip til kyllingvinger med djevelsaus eller til mye annet.

http://lillasjel.blogg.no/1338824057_kyllingvinger_i_djeve.html

 

Du lager denne nesten like raskt som å røre ut en pose. Kanskje fem minutter mer.

http://lillasjel.blogg.no/1536433317_lrdagskos.html

Oppskrift på blåmuggdip : halv boks blåmugg, halv boks creme fraiche, pepper, salt, hakket rødløk kan også has i, særlig hvis dipen brukes til kjeks eller grønnsaker.

Philadelfiaost, samme som blåmugg, men med en halv boks philadelfiaost.

Jeg er sikker på at man kan bruke hvilken som helst smøreost  og det vil bli nydelig.

 

Men så til poenget med bloggen.

Ofte står vi der med rester av dip eller rester av smøreoster. De er ikke så gode når de har vært åpnet en stund.

På det øverste bildet, brukte jeg rester av En posedip og rester av litt rømmedip.

Jeg surret paprika, rødløk, persille, hvitløk, litt chili, sopp og så hadde jeg i en rest kalkunkjøtt og diprestene.

Med kokt ris til, ble det et herremåltid.

Jeg bruker dip i wok, all slags gryterettter, i pasta og i burritos, det er bare fantasien som stopper en.

 

Torsdag tok jeg frem rester av tacolomper fra 5 forskjellige tacomåltider, en her og to der og tre der.

Rester fra kyllingen i helga og en boks tacokjøttdeig fra fryseren

I tillegg til et par typer diprester, ble det til deilige burritos.

Og i tillegg en god porsjon god samvittighet, fordi jeg får tømt bokser med rester, istedetfor å hive dem.

 

Hverdagstortilla

http://lillasjel.blogg.no/1381337021_hverdagstortilla.html

Burritos

http://lillasjel.blogg.no/1360410076_burritos_my_way.html

4 kommentarer
    1. Lurt å bruke litt av det en har ja..mye godt du fikk ut av dine “rester” 🙂 Før da gutta var barn hadde vi ofte potetgull i helga..men nå tror jeg det er 3-4 år siden jeg har hatt det i huset.. Blir god mat og så is og kaffe her på lørdagene 🙂 Fin lørdag videre til deg <3

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg