Kosedager

Jeg er avhengig

Fullstendig avhengig

Kosedager bare må jeg ha

Det er dager da jeg bare slapper av

Ingenting står på timeplanen

 

Det er faktisk ikke så enkelt å ha kosedager

Vi er ikke sånn innstilt

Da kommer den dårlige samvittigheten

Den setter seg på skulderen din og kviskrer til deg

Nå er du lat, sier den

Du er egoistisk

Er du ikke klar over alt du har å gjøre

Unnasluntrer er du

Du hører den i istarten kviskere forsiktig

Hvis du later som om du ikke hører, da hever den stemmen

Til slutt roper den til deg, hvis du overhører den

 

Jeg har sluttet fred med den

Jeg gidder ikke bry meg med den lenger

Jeg har faktisk funnet ut at den ikke eksisterer, annet enn i mitt hode

Jeg kastet den like godt på bålet

Det brant godt

 

Derfor har jeg nå mine kosedager i fred

Da kjenner jeg etter hva jeg har lyst til å gjøre

Det kan være at jeg rydder i et skap eller to

Men………..Ikke fordi jeg må, men fordi jeg har lyst

Hva har jeg lyst til å gjøre denne dagen

Det den må inneholde er hvile for kroppen

Av og til må nemlig kroppen min slappe av

Jeg bruker derfor disse dagene til å lytte

Hva er det jeg har behov for

Jeg har faktisk en sånn kosedag akkurat nå

I dag

 

14 kommentarer
    1. Kosedager er viktige dager! Jeg hadde mange av dem når jeg bodde i Houston, for der levde jeg et litt enklere liv. Leilighet med kun det mest nødvendige, lett å holde og fort gjort å få unna det som måtte gjøres. Da ble det mye tid til MEG. Jeg kunne lese så mye jeg ville uten å få dårlig samvittighet, eller jeg kunne gå på tur akkurat når jeg ville. Jeg var hjemmeværende det året og sånn sett så ble det et “luksusår”. Jeg koste meg mest og er glad jeg fikk muligheten til å oppleve det. Ha en fin kosesøndag 🙂

    2. SÅnne ting NEKTER jeg å høre, så de lar jeg bar hviske i lufta…Jeg overhører dem. For jeg er flink til å kose meg, når jeg bestemmer meg..Også kan det andre seile sin egen sjø… eller hva det heter 😀

    3. Kosedager er nødvendig for kropp og sjel, og i dag skal jeg ha en dag for meg selv. Tenk jeg er heldig som liker mitt eget selskap :-)))). Ha en strålende fin søndag.

    4. Godt skrevet. OG godt med alt sånn som man trenger å få brent og som brenner godt. Jeg er også helt avhengig av dårlig-samvittighetsfrie kosedager. 🙂 Ha en god dag videre.

    5. Det høres jo bare herlig ut. Jeg glemte mobilen min på en resturan da jeg var på Kypros, og jeg lot rett og slett være å hente den på noen dager. Skal vi være tilstede her å nå, kan vi ikke sitte konstant med nesen i pc 😉

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg