BØKER FEBRUAR 2013

 

Denne måneden har jeg lest lite

Jeg skal jo bli bestemor så det blir strikket istedenfor

Jeg har lest

Sjaman på høye hæler

Sjaman på høye hæler - Gro-Helen Tørum Tove Skagestad Gro-Helen Tørum

http://www.grohelentorum.no/

Jeg likte denne boken om Gro Helen Tørum, Jeg synes hun har en fascinerende ærlighet når hun ser seg selv. Det er slett ikke alle som klarer å se både sine sterke og svake sider slik hun gjør. For meg var første del der hun forteller om sin utvikling, det som var mest spennende. Alle alternative healere og foregangsmenn/kvinner er jo helt vanlige mennesker, men de er modige og de tør å bruke sine evner. Anbefales til alle spiriituelt interesserte, Gro Helen er både dyktig og ydmyk til det hun driver med. Hun har respekt for sine medmennesker og det er så fint når man møter de så nært som hun gjør.

 

Gro-Helen Tørum er en av Norges mest kjente og populære klarsynte kvinner. Hun er blitt kjent gjennom TVNorges satsing på det alternative og programserier som Åndenes makt og Fra sjel til sjel. I boken om Gro-Helen Tørum møter vi henne i barndommen og følger henne frem til i dag, og vi får et innblikk i hennes bevegelse gjennom ulike dimensjoner og spirituelle opplevelser. Gro-Helen ble oppmerksom på sine spesielle evner allerede som barn under oppveksten i Trondheim og gjorde alt for å undertrykke dem. I boken ser vi hvordan hun etter hvert likevel er tvunget til å vedkjenne seg og utvikler evnene i kontakt by Text-Enhance” href=”http://www.bokkilden.no/SamboWeb/”>med andre dimensjoner og guider i universet. Medforfatter Tove Skagestad har gjennom samtaler med Gro-Helen og gjennomgang av hennes dagbøker, samt i samtaler med Gro-Helens venner, samlet materialet som tar oss med på Gro-Helens indre reise og jakten på det hun opplever som en høyere bevissthet. Gro-Helens såre – og samtidig sterke – livshistorie og spirituelle søken går som en rød tråd gjennom det hele.

Jeg har og lest en annen bok om en flink healer, Runar Halonen , Min utrolige forvandling

Min utrolige forvandling - Runar Halonen Runar Halonen

Her lot jeg meg og fascinere over Runars utvikling fra han skjønte at han hadde evner som ikke alle har tatt i bruk enda, og hvordan dette har utviklet seg hos han.

Runar tar for seg ulike teknikker han bruker både under healing og husrenselser, men og mange gode tips du selv kan prøve både ved meditasjon og selvhealing

En matnyttig bok for de som er interessert i å lese om sansene våre og måter å bruke dem på og hvordan utvikle dem videre.

Runar Halonen har gratis websendinger ca annenhver onsdag. Disse annonserers på hans facebookside    http://www.facebook.com/groups/runarhalonen/

Der legger han ut linker til sendingene, men har du ikke vært med før, kan det lønne seg og gå inn og registrere seg i forhant på livestream

Adressen til hjemmesiden hans er http://www.runarhalonen.com/

MIN UTROLIGE FORVANDLING er en omfattende, spennende og lærerik bok som inneholder min  historie fra barndommen, og den forvandlingen jeg har vært gjennom fra healing-evnene plutselig åpenbarte seg en kveld da jeg var 25 år gammel. Jeg visste ingenting på forhånd om at dette skulle bli min livsvei og mitt yrke. Det er sterke historier i boka. Jeg legger alt på bordet. Den inneholder også kanaliserte budskap fra den andre siden, spørsmål og svar på mine opplevelser som mange kan ha nytte av. Svarene er kanalisert av Liv Hilmen. Jeg forklarer også mine arbeidsmetoder for selvhealing og hvordan jeg jobber med klienter ved healingtimer, synskhet og mediumskap.

En roman har det og blitt i februar og det er Syersken fra Madrid av Maria Duenãs

Syersken fra Madrid - María Dueñas Kari Risvik Kjell Risvik

Kjempespennende bok som til tider er vanskelig å legge fra seg, anbefales på det varmeste til alle bokelskere

 

Dramatikk, romantikk og spenning i tiden mellom krigene Når den unge syersken Sira Quiroga forelsker seg hodestups i den karismatiske forretningsmannen Ramiro Arribas, forstår hun raskt at kjærligheten skal komme til å endre tilværelsen hennes. Sammen forlater de to Madrid, for å starte et nytt liv i Marokko. Men ? ikke lenge etter blir Sira sviktet og forlatt. Snart er hun tvunget til å ta opp sitt gamle yrke som syerske, for å få endene til å møtes. Mens Europa vakler på randen av andre verdenskrig, syr Sira vakre kjoler for de fornemste kvinnene i Tanger, og den flittige syersken får stadig nye og betydningsfulle kunder. Blant dem er Rosalinda Fox, en verdensvant engelsk kvinne med mange kontakter. Det tar ikke lang tid før Sira forstår at hun lever i en helt annen verden enn den hun forlot. For hvem kan hun egentlig stole på? Og er mannen hun forelsket seg i virkelig den han påsto at han var? Dobbeltspill, konspirasjoner og uventede hendelser skal prege Siras tilværelse, og snart lever hun et risikabelt dobbeltliv som syerske og ? som britisk spion.

 

8 kommentarer
    1. Leser mye bøker, men slike har jeg enda ikke grepet fatt i…
      Trenger å flyte i bøkene føler jeg. Disse vil sikkert reise flere spørsmål, og tanker enn hva jeg allerede har.

    2. inneuteferdig: Ja, man må lese det man har lyst til, følge hjertet, så hvis noe ikke interesserer, da lar man det være:) Men hehe, jeg likte kommentaren: flere spørsmål og tanker enn hva jeg allerede har:)) Kanskje du heller ville få noen svar,hihi

    3. Ja det kan jo hende…
      Jeg bruker bøker som avslapning og lærdom til tider. Elsker å flyte bort….
      Har ganske hektiske dager og uker ellers, men i bøker henter jeg meg inn igjen og kan gi gass videre.
      Vet ikke om det er så bra med mange flere svar akurat nå jeg.:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg