Wow, det var uken sin det

I dag er kjerringa ganske så fornøyd.

Dette har vært en fin uke.

Jeg har fått  hodet opp av vannet føler jeg.

Venninne som var en engel og vasket vinduene mine.

 

Selv har jeg lurt meg selv igjen.

Ja, jeg innrømmer det.

Jeg er så lat når det gjelder husarbeid, at jeg må lures i gang.

Målet denne uken var å komme i gang med regnskapet.

Vi skal reise mye i vinter og jeg orker ikke ha det hengende over meg.

Men da måtte jeg ha noen kvitteringer og hvor la jeg de?

Jo på loftet.

Og da vettu, når jeg først er der, da kan jeg også trekke rent på sengene, før jeg går ned igjen.

Og når det var gjort kunne jeg likegodt la Roborock vaske gulvet også.

Og når han var i gang, fikk jeg vasket bokbula mi også.

Og når sengklærne er av, satte jeg på vaskemaskin.

Klestørk er det også ute.

Ja, bare velstand.

 

Og jeg kom i gang med regnskapet.

Nå har jeg kun litt september, Osterøy og bokmøteturer igjen.

Og England oktober, så er jeg ajour.

Jeg fører jo regnskapet mest for å holde hjernen aktiv.

Jeg har ingen stor bedrift akkurat, bare en bitteliten.

 

 

I går kveld lagde jeg denne snadderretten.

Jeg hadde en bakt potet fra forrige helg.

Litt tacokkjøtt fra fryseren, toppet med ost.

Deretter la jeg på avokado og mango etter at det var stekt.

Nam, det ble godt ja.

Og så fikk jeg besøk også.

Jeg tok en tvkveld i går.

Prøvde meg på MasterChef usa men de roper og skriker slik at når jeg er sliten, ja da går ikke det.

Men sammen med den ny iPaden fulgte 3 mnd Apple + og der var en serie jeg ville se.

Nemlig filmingen av Leksjoner i kjemi.

Jeg digger den boken, noe av det mest forfriskende jeg har lest på lenge.

Bonnie Garmus, Leksjoner i god kjemi

Bonnie Garmus var på feelgoodfestival i april.

Feelgood-aften til gangs

Hun var 65 år når hun debuterte etter dusinvis avslag, tøft det

Nå har jeg bare en episode igjen og den kommer ikke før den 10.

Gode skuespillere.

 

Fødeavdeling på 60~tallet. 😊

 

Frykt

 

Nå har jeg to bøker jeg skal lese ut.

Ca 100 sider igjen i hver av de.

Det er den 4. i dag så på tide å få ut noen omtaler.

Begge er så bra at de får egne omtaler.

Lesestabel november, Nyheter, inkl julebøker

Leseeksemplarer

 

Deretter starter juleboklesingen.

Camilla Davidsson er først ut.

 

Henne traff jeg hos Aschehoug i fjor høst.

Lillasjel i forlagsparadiset

Her sammen med Anne Margrethe, redaktør i Aschehoug.

Det er så gøy med slike boktreff.

Jeg må få til noen neste år også.

 

 

 

Gubben kommer hjemom en tur i kveld.

Da skal han få scampi i ovnsform med masse gode grønnsaker.

I morgen blir det lammefrikassé tenker jeg, men nydelig soppsaus.

 

Her er turnusen hans. Uker med ring rundt er diettukene mine.

Tenk forrige runde, gikk jeg ikke ned i det hele tatt, merkelige greier.

Og gruelig kjedelig for jeg var konstant sulten hele uka.

Og  år november er over, er han pensjonist.

Hmmmm, det blir rart det.

 


Nå ble jeg sulten.

Hmm, er jo ikke så lenge siden frokost.

4 timer til middag, ok da får jeg lage meg et knekkebrød tenker jeg.

Eller skal jeg lage en hjemmelagd tomatsuppe med makaroni og egg kanskje?

 

Jepp, det gjør jeg.

Nå står den og godgjør seg.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg