Vær en inspirator

 

Jeg er et menneske

Jeg kommer fra lyset og er født inn i en menneskekropp

Der skal jeg være noen år, noen år som er bare som et lite vindpust i universet

I og med at jeg er født som menneske, har jeg og fått et ego

Mitt ego er ganske krevende

Jeg tar litt stor plass til tider

Jeg må innrømme at jeg har ikke så mye i mot å ta stor plass heller

Jo, kanskje ikke sånn bokstavelig talt, kunne gjerne vært uten den store magen, men ellers er det ok liksom

Jeg kommer aldri til å bli den som sitter fint og pyntelig i et hjørne og er en lyttende engel

Jo da, en engel er jeg, det er vi vel alle, men jeg er en litt mer høylytt engel

Jeg liker å inspirere

Jeg liker å se andre glade

Glade mennesker er fnt, for det gjør meg glad

Det jeg har gjort den store oppdagelse av er at det jeg gir,  får jeg tilbake

Hvis jeg da gjør noen glade, så blir jeg så glad inni meg

Det aller morsomste er å være en liten luremus å gjøre andre glad, og så vet de ikke om at det er deg

Det er så festlig at da blir jeg enda gladere

Nå skal det sies at jeg gjør ikke alle glad

Noen blir litt sure av meg, de synes ikke jeg er like hyggelig bestandig

Nei, det er jeg ikke

Jeg kan være ganske direkte og så vet jeg jo så innmari godt hvordan andre skal gjøre ting

Det er ikke alle som liker det, at jeg vet det altså

(ikke vet jeg det heller, jeg bare later som)

Og så er jeg litt pirkete, liker at ting gjøres riktig

Neida, jeg er ikke så fæl synes jeg, selv om noen synes det

Jeg har ingen vond hensikt bak noe av det jeg gjør, for jeg liker å insprere

Jeg liker og å bli inspirert av andre

Hvordan skal man inspirere

Ja, si det, vi er jo så ulike alle sammen, så det varierer jo hva man lar seg inspirere av

Et smil er vel en universell inspirator skulle man tro

Hvem smelter ikke av et herlig smil

Et smil har samme virkning på den som utfører grimasen, som den som ser den

Fabelaktig virkning

Har du prøvd det

Hvis du har gjort en tabbe og du smiler så fint du kan og sier oj, det var jeg som dummet meg ut her

Da blir du tilgitt sporenstreks

Den taktikken har jeg brukt mange ganger

Den aller viktigste personen du skal inspirere er deg selv

Har du tenkt på hva du blir glad av

Hva interesserer deg

Hvordan får du frem din indre drivkraft

Hvem setter nytt mot i deg når du er litt nede for telling

Hvem gjør deg glad

Uansett hva du gjør fordi du tror du skal inspirere andre

Det gjør du faktisk for deg selv

Det er du som har aller mest glede av det

Tenk litt på det du

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg