Nei, det glemte jeg jo

Tjohei, de dagene fyker avsted.

Pensjonisten går sittet på stua i dag.

Jeg sitter her på rommet mitt.

Det er en stor entre mellom oss, så egentlig sitter vi i hver vår ende av huset.

Og når vi vil noe, da roper vi.

Og begge hører dårlig så det blir ofte misforståelser.

Og begge blir irritert når den andre ikke hører.

Slutt å rope, roper gubben.

Jeg hører deg ikke når tv-en står på.

Hæ, sier jeg, jeg hører ikke hva du sier.

Du har tv-en på.

Ja, slik går dagen her.

Vi har det godt.

 

I dag hadde bi middagsgjester.

De ønsket seg kalkun og waldorf.

Hæ? Er ikke dette kalkun sier du.

Nei dette er svineribbe.

Den saltet jeg på torsdag så fant det best å steke den i dag.

Jeg brukte AirFryer.

5 dl vann under rista, ribba oppå rista.

Så enkelt.

175 grader 30 minutt

200 grader 25-30 minutt

Enklere kan man ikke få det vel?

Sviren er sprø, men om den er god, ja det vet vi ikke før i morgen.

 

I dag kalkunbryst.

Jeg hadde det i stekepose, men er kanskje dumt i AirFryer.

Så tenkte jeg at jeg kunne ha aluminiumsfolie rundt, men endte opp med å ha stekeposen i stekovnen.

Jeg tømte litt vann i posen, et par gulrøtter, litt rester av en pose rotgrønnsaker og en rødløk.

Det stod på pakken, 180 grader, 1.15, men det var nå bare tull. 2timer stod den,  før den var stekt.

Men hvor er bildene lurer du på?

Nei, de glemte jeg i det gjestene kom.

 

Halvferdig waldorf.

Jeg hadde nemlig ikke epler,  for de brukte jeg i eplekake.

Heldigvis hadde sønnen med to epler og berget waldorfsalaten.

KALKUNFILET OG WALDORFSALAT

 

Denne har vært i bruk i snart 40 år. Fantastisk.

Og se, et hjerte i restene av sausen.
Bruk av kalkunrester

Jeg har ikke igjen rester.

Vi spiste opp nesten alt.

 

Liker du sild?
Denne er knallgod.

Den kjøper vi alltid til jul og påske.

Rekesalaten var spist opp i dag, så nå blir det sild.

Hamstrer pålegg, men vi spiser jo ikke mye.

Veldig god Rekesalat

 

Jeg leste ut denne i dag og skrev omtale.

Karin Smirnoff, Jeg dro ned til bror

 

Jeg har også lagt ut lesestabel for april.

Lesestabel april 24, tema Nyheter, Kvinnelige forfattere

 

 

Jeg leser denne.

Hadde store planer om å nå å lese den ut, men jeg tror gubben savner meg på stua.

Vi skal se de to siste episodene av Shetland og begynne på sesong 4 av Wisting.

Og vi skal ha kaffe og resten av eplekaken.

Den enkleste eplekaken

Og i morgen er siste dag av påsken.

Her går det unna.

Kroppen min gleder seg over rolige tider.

I dag

 

3 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg