Morgenmøte-tema opprydding må til øyeblikkelig

Ja i alle store bedrifter er det møter.

I dag stod jeg opp 07.30.

Ja ikke fordi jeg måtte jobbe, men det var andre prekære ting som presset på.

Jeg hadde prøvd noen timer og vente, men nå ble det en akutt situasjon der man bare måtte gripe inn.

Når jeg først var oppe, fant jeg ut at jeg fikk sløve litt i stolen, istedetfor å legge meg igjen.

 

 

Når vi hadde besøk på søndag, fortalte gjesten at hun hadde lest om ei som giftet seg med seg selv.

Og det er jo sånn at det man prater om, det dukker opp.

Så når jeg åpnet blogg i dag, lyste denne mot meg.

Det hørtes hårreisende ut, sånn i første omgang.

Men det er kanskje forlokkende også, ingen diskusjoner, bare gjøre som man vil.

Da kan man jo diskutere saker og ting med seg selv.

Men etter å ha oppdaget at gubben hadde dratt i dag tidlig, uten å sette på oppvaskmaskin, tenkte jeg at nei, jeg får vel bare beholde han så lenge jeg kan.

Men tenk om han kommer på samme tanken, ussameg, det kan jo være han vil ha fred rundt seg, ikke ha gneldrekjerring rundt seg 24 timer i døgnet, når han blir pensjonist.

Nei, vi får prise oss lykkelig og la roen senke seg.

Jeg måtte sende bildet til henne for vi lurte jo litt på om det var noe hun hadde drømt.

Klokken 07.30 er litt tidlig å sende melding, jeg er jo vant til at klokka er 9 når jeg står opp.

Glemmer ofte klokka jeg når jeg sender melding.

Jeg håper alle som har kontakt med meg, bruker funksjonen ikke forstyrr.

Men hun var våken og skulle ha morgenmøte.

Det var egentlig det jeg skulle fortelle, men som vanlig roter jeg meg bort.

Det var da jeg tenkte at morgenmøte må jeg  ha også.

Det øverste bildet er tatt under morgenmøtet.

 

 

Det må nemlig en opprydding til, en stor en.

I grønnsakskuffen.

Det har vært lite matlaging i helga,  så nå må jeg ha en grundig undersøkelse.

Jeg føler at jeg har trukket vinnerloddet.

Det må en redningsaksjon til ser jeg.

Hjertesalaten har et tøft liv, den holder på å miste pusten.

Den er blitt helt slapp.

Den får få et isbad tenker jeg, så kvikner den nok til.

Jeg må legge planer,  så jeg får brukt opp det jeg har.

Neste uke får jeg den første grønnsakkassa fra Avdem.

Jeg gleder meg veldig for jeg tror det blir inspirerende.

En hel kasse jeg ikke har plukket ut selv.

Da blir det spennende å pønske ut hva som skal lages.

Denne uken blir det bare to alenemiddager.

 

 

Jeg har en bit salmalaks.

Jeg har noen lomper fra tacofredag.

Mango og avocado og hjertesalat.

Det høres ut som middag i dag.

Jeg har en pose padron som også begynner å bli litt slapp.

De har jeg lyst til å panere og prøve i aitfryeren.

Spiser en del slike i syden.

Fenalårsknoken må kokes suppe på i helga, fredag tenker jeg.

Så snakket vi om at det er lenge siden vi har hatt cobbsalat.

Cobb salat

Ofte har vi noe enkelt på dagen lørdag og så en salat til kvelds.

Ja, dette er slike ting som ble drøftet grundig på morgenmøtet i dag.

Det kom ingen innvendinger.

 

 

 

Ja, jeg måtte snakke til Tutta.

Det var bare 9,4 grader når jeg stod opp.

Når det var 12,5 lagde jeg frokost og den ønsket jeg å spise ute.

Jeg måtte da dra stolen i sola så jeg skulle være ute av fare for å fryse fast.

Vel der satt hun uten å gjøre mine til å flytte seg.

Hun snudde seg demonstrativt bort.

Det tok litt tid før hun skjønte at her var det ikke noe valg.

Da ble hun sur og gikk bort og dreit i sandkassa til naboen.

Når jeg så det, var det for sent å rope for da var hun ferdig.

Og det til den naboen som er så snill å passe henne.

Jeg sa det til henne at hun burde skamme seg, men det så ikke ut som hun brydde seg.

Du har kasse inne sa jeg, du kan gå dit.

Da mumlet hun noe om at jeg hadde stengt døra inn.

Men kjære vene, det må da gå an å si fra, sa jeg.

Mjau, sa hun.

 

 

 

Vel nå sitter vi her.

Jeg skal spise frokost,  før jeg prøver å krype inn i Lillasjelmodus, så jeg får skrevet noen bestillinger

Tutta skammer seg litt og har gjemt seg.

God nok har jeg.

Og sol.

Blir nok en fin dag

I dag

ps. Synd jeg hadde kamera i selfiemodus for nå fløy det to jagerfly  forbi balkongen. Fyttirakkern de fløy lavt Midt ned i fjellsiden. Jeg så nesten inn i cockpiten.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg