Jeg føler at jeg har trukket vinnerloddet.

Jeg føler at jeg har trukket vinnerloddet.

Når man ser hvordan mange har det rundt om i verden, takker og bukker jeg.

Snakk om å være blant de heldige.

Ja kanskje ser jeg ikke slik ut på bildet, men jeg fnyser fordi jeg ble våt i rævva.

 

Det har regnet så innmari at stolen min var klissvåt og det tenkte vel ikke jeg på når jeg deiset meg nedi.

Men nå har jeg både teppe og pute for å holde fukten ute.

Litt dumt å gå rundt å være våt i rumpa, lett at folk prater.

Det må vi unngå.

Jeg er nå vel rar nok som det er.

 

 

På kjøkkenet derimot, der vanket det fred og harmoni.

Vi var så heldig at vi hadde en overnattingsgjest.

Han ville lage churros, noe jeg aldri har prøvd.

Vel første forsøk, tror jeg vi skal spare dere for bilde av.

Da ville nok ikke kokken vært fornøyd så vi lar de forske videre.


Enkelte andre har sin egen plan.

Her tas ikke hensyn til at rævva subber.

Heldigvis kom hun seg forbi.

Hva sier du? Skulle du lese sa, du?

 

Ok da, jeg trekker meg litt til siden.

Men bare for å ha sagt det. Jeg er ikke helt fornøyd.

 

Denne pinsen har det vært lettvint matlaging.

Lørdag var det suppe på dagen.

Kikerter og svineknoke-suppe

 

På kvelden rekecoctail.

Det er bare så innmari godt at jeg kunne spist det hver dag.

Chilimajones: 1 chili, 1,5 fedd hvitløk, persille, majones, litt rømme, ketchup, litt sitron, salt og pepper.

Agurk, paprika, cherrytomater, mango, vårløk, ruccola.

Reker renses, grønnsaker hakkes. Lodderogn

 

Legges lagvis

 

 

Brødet smurte jeg med chilimajo og lit de steke i airfryer 200 8 minutt. Gammelt brød fra fryseren.

Søndag er det blå himmel men iskald vind.

På ettermiddagen dristet jeg meg ut litt under pleddet.

Vi hadde hatt formiddagsbesøk og avtalte at vi skulle fra på fjellet og spise middag.

Pus ble derfor hjemme alene og passet huset.


Da er vi på vei. Mye folk på Eggen i dag.

Der står togvognen de brant under innspillingen av Gulltransporten. En film om når de fraktet Norges gull-lager ut av landet under krigen. Den filmen skal jeg de. Blir sikkert spennende.

Jeg synes menyen ikke var all verden. Hvis jeg først går ut for å spise, har jeg lyst å ha litt å velge i.

Hvis de har den samme menyen hele sommeren, blir vi jo ikke så fristet til å komme igjen og igjen.

Kjøttet var høyrygg, mørt og godt på smak. Både potet og jordskokk og jordskokkpuré, var ikke den mest spennende sammensetningen, men det smakte godt.

 

Jeg spiste kun hovedrett men vennene våre spiste både forrett og dessert og sa det var godt.

 

Rosévin var også godt.

 

Det var nydelig på nedtur.

Og på benken til venstre for meg, satt selveste Fenriken fra Kompani Lauritzen.

Så fint at han tar med seg folk og viser dem hvor vakkert vi har det.

 

Dagen i dag, startet sånn.

10 grader, iskald vind, fruen litt misfornøyd.

Særlig når hun hører at i Sandefjord er det 30 grader.

 

Men se, det kommer seg.

I solen er det slett ikke så verst.

Vi drar på fotballkamp og gutta vinner 4-1

 

 

Vel hjemme, blir det suppe på nytt.

Tre dagers middag av en svineknoke på halv pris, noen erter og litt grønnsaker.

 

Og mens suppe og brød gjøres klart, kutter jeg til mozarella/tomat salat.

Jeg hadde også på vårløk, persille , paprika og ruccola.

Sprinklet over oljedressing av olivenolje, sitron, chili, hvitløk, salt og pepper.

Nå skal denne få stå i kjøleskapet og godgjøre seg noen timer.

Skal steke litt brød der jeg smør på restene av chilimajo og så har vi igjen litt fenalår, som jeg tror blir godt til.

Så blir det tv-kos med en krim eller to eller tre i kveld.

Før det, må vi ha kaffe, jordbær og is.

Du verden hvor vi koser oss her på Snippen.

I dag

 

ps. Boka, Lincoln highway, er utrolig fin. Tegner til å bli en topp-plassering i år, ihvertfall så langt.

 

3 kommentarer
    1. Du har så rett du/vi (de fleste av oss) har trukket vinnerloddet. Og her var det mye, både høyt og lavt. Litt av en utsikt, men virker nesten litt skummelt å ta banen. Men må vel prøve det en gang. Ellers mye god mat, ble litt hekta av reke cocktail’en , spiste reker ‘bar’ tidigere i kveld, så bedre ut med cocktail. God ny uke, og pass på, ikke flere våte puter :).

      1. 😀😂 Jeg tok gondolen søndag sammen med ei som hadde sagt at det skulle hun aldri, men det gikk helt fint. Jeg har også høydeskrekk men merker det ikke inni gondolen. Og det tar kun få minutter. Så du må prøve hvis du er her. Jeg kan bli med deg jeg 😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg