Ingefærte, både av blå og lilla ingefær, og fersk gurkemeie

 

Jeg er blitt hekta på å lage meg ingefærte om morgenen.

Ingefær skal være supert mot både det ene og andre.

Bra mot betennelser og for kolesterolet.

Jeg har også i sitron, kanel, som skal være bra for insulinet og gurkemeie.

Nå har jeg drukket slik te i over et år og ingen av mine prøver, hverken insulin eller kolesterol eller noe annet, har bedrer seg.

Men jeg har ikke hatt luftveisinfeksjoner siste året.

Om det ikke er noe mirakelkur, så synes jeg det er godt og jeg tror kroppen min liker det, så da fortsetter jeg.

Men……

 

En dag kom jeg hjem med lilla ingefær.

Det var en lilla ring inni den.

Den kan du spise sa Bea, Remadamen min, for det hadde hun gjort.

Jeg så gjorde, men denne gangen var den blå.

Det så litt ekkelt ut.

 

 

Den var fast og fin, men blå.

Jeg ringte Bama storkjøkken og spurte om jeg kunne spise blå ingefær.

Det hørtes ikke bra ut mente han men jeg kunne nå prøve.

Ja men hva hvis den er giftig sa jeg.

Ja nei det ville være dumt sa han.

Da spurte jeg ei som har god greie på det meste jeg lurer på, nemlig frøken Google.

Hun sa at jeg kunne spise både blå og lilla ingefær, så lenge den så frisk ut.

Det var bare ulike sorter, faktisk var de med farger, litt mer eksklusiv.

Jeg ringte opp igjen Bamakaren jeg, slik at han fikk litt ny lærdom han også.

Han kan da ikke svare slik på noe han ikke hadde peiling på.

De skal jo liksom være spesialister på frukt og grønt.

 

https://www.dinside.no/bolig/du-kan-trygt-spise-bla-ingefaer/61301051

 

 

Her om dagen fant jeg denne lille anonyme roten hos min lokale Remabutikk.

Det er fersk gurkemeie.

Det måtte jo prøves.

Gurkemeie skal være veldig bra for oss, men desverre har visst kroppen vår problemer med å ta opp godisene som gurkemeien gjemmer på.

Å spise omega 3 samtidig, kan hjelpe på, men det forskes på hvordan en skal få ut de gode stoffene kroppen vår vil ha.

Enn så lenge, har jeg gurkemeie i teen min likevel jeg.

Man blir gul på fingre og sikkert tenner, men det er vel ikke verre enn at de blir blå av rødvin eller godteri.

 

 

Min lille superrasp gjør jobben sin.

En stor skive sitron.

Ca 1 Ts kanel

Kokt vann helles over og når det blir litt kaldere, rører jeg inn 1 Ts honning.

De observante vil se at i tillegg til teen, har jeg et glass med noe rødt i.

Det er hjemmelagd juice.

Det er bare så innmari godt, like godt som godteri.

Dagens juice

Jeg lar meg inspirere – juicing og grønnsakspising, selvskryt

Sunn og usunn

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg