Celebrity Equinox, dag 5…. Tror jeg. La Spezia

I dag var det vært en fantastisk dag.

For en vakker by.

Vi har vært her før.

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 11, La Spezia

Cruise i Middelhavet, Celebrity Edge, dag 7, La Spezia, Italia

Når vi skulle gå ut i dag, var det øvelse i tredje, i fulle kostymer.

Det får vi se nå klokka 22.00

 

 

på havet var det svømmetrening for barna.

Det ene barnet skrek noe gudsjammerlig etter mor.

Disse to overvåket havna, at ingen som ikke ville oppføre seg, var der.

Fin jobb å ligge slik å duppe.

Vi kjøpte billetter i havna til hoppe på/hoppe av turisttoget.

Det lureste vi har gjort. Anbefales varmt.

Det ble en fantastisk dag, rett og slett.

Orker du ikke husbilder, ligg langt unna, for i dag er det bilder av hus og hus og atter hus.

Hvorfor?

jo, fordi jeg elsker husfasadene her.

Jeg drømmer meg inn i historiene

Se d. Er det ikke fantastisk.

Hver en balkong, rommer for meg en historie, et eventyr.

 

Toget tok oss opp i høyden.

Det snirklet seg avgårde på smale veier, mens de spilte nydelige italienske sanger så vi hadde allsang.

Jeg måtte faktisk tørke en tåre, nesten, så fint var det.

Gjennom trange smug.

Se hvor fornøyd fruen er.

 

Bare det å se bildene om ingen, får meg til å stønne.

Beklager gubben, det er bare husene og atmosfæren.

Noe han ikke lar seg berøre av, mens jeg er i himmelen.

Åh sukk.

Hus etter hus. Sukk sukk

Det er helt vidunderlig.

 

Vidunderlig

Sjekk parkeringen.

Jeg kan ikje for det. Men jeg elsker det.

Jo da, noe flasser, noe forfaller, men det er bare så levende på et vis.

 

 

 

 

Her mangler bare en gammel dame med trillebagen sin, ute for å handle dagens nødvendigheter.

Mye renoveres i byen.

Parkering?

Små torg, nydelig beplantet.

 

Balkonger med klestørk.

Det er som om du ser inn i husene.

 

Og de vakre fasadene.

Jeg slipper bruke krefter på å gå.

Kan bare sitte og ta inn inntrykkene.

For meg er dette alt med ferie.

Lukter, inntrykk, opplevelser, smaker


Og alle dørene, kunne hatt 100 bilder.

Og så går vi av toget.

Et lite vannhull, fire bord ute.

En eldre mann som skriver bestillinger i boken sin, en liten, gammel kladdebok.

Han har ingen online reservation.

 

Fruen bestiller Aperol og er usedvanlig blid.

Gubben bestiller lokalt øl.

Utsikten klager vi ikke på.

Nøkkel til do. Fant ikke lysbryteren, men den var der.

Jeg tisset i mørket, gikk fint.

Rommet utenfor doen.

Og hvis jeg kan gjette, er det datter og barnebarn til eieren, som serverte oss.

 

Koselig og autentisk.

Vi rusler videre nedover gågata.

Ikke alt er autentisk italiensk.

Men det meste.

Det er sikkert ikke lov, men jeg måtte bare smugfotografere han.

 

 

Karusellen stengt,

Her stoppet vi og vendte nesen opp igjen, mot togstoppet.

Sist vi var her, gikk vi hit opp.

Det er ikke langt fra havnen.

Sa jeg at vi var i Italia?

Italiensk Madonna.

Sjekk husene i høydene bak.

Fint ja?

Hvem pynter, hvem pynter ikke


Love?

 

Jeg elsker disse vakre Italienske byene.

Kunne vandret rundt her i dagesvis.

 

Kanskje møter vi også Nordmenn.

Så klatrer vi på toget igjen, begynner å lengte hjem.

 

 

Italienske sko.

En fantastisk bok av Henning Mankell.

 

Og de scooterkjørerne lever livet farlig.

Der for han

Små oaser.

 

 

Tja. Ikke alle hus er like fine.

 

Se de stolene.

Appelsintrær.

 

 

Og vi nærmer oss havna.

 

 

 

Best å skjule det vesentlige.

Hun her tror ikke hun får kunder.

 

 

Og her lages pizza.

 

Fredelig i dag når alle er på land.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg