Biff og stekte poteter i airfryer


Jeg tester fortsatt airfryer.

Kjøpt selv, derfor ikke reklame.

Tapas i airfryer

Testing, testing, airfryer, taco med panert fisk

Denne gangen prøvde vi biff og stekte poteter med parmesan.

Jeg ble litt vennligere innstilt etter dette, jeg har jo vært ganske skeptisk egentlig, men nå holder det på å gå seg til.

 

 

Jeg valgte stekeovnen til tilbehøret.

1 squash, 1 aubergine, 3 tomater, 1,5 løk, 3 fedd hvitløk, 1 chili, 2 champignon

Grovkuttes, litt olje, salt og pepper. 175 grader ca 45 minutt

 

Poteter ble tilberedt etter oppskrift i heftet som følger med.

Poteter skjæres i båter, vend inn olje, salt, pepper, noen ss parmesan.

Valg Pommes frites, 16 minutt. Ble veldig god.

Biffen ble stekt på biff, 6 minutt.

Det var ikke tykk stekeskorpe men den var perfekt medium/mediumrare.

 


Vi “måtte” jo ha bernaisesaus til vi da, så hvor mye mindre fett en bruker tja, jeg vet ikke.

Olje på biff og på poteter og grønnsaker, i tillegg til osten.

Med denne retten slik vi lagde den, sparte vi nok ikke noe.

Men det ble veldig godt.

Nå kan jeg leve på rester igjen denne uken.

 

Alt i alt har det vært en positiv opplevelse og jeg tror nok jeg vil bruke airfryer mer.

Jeg tror vi må teste kyllinglår neste helg.

Og laks kanskje?

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg