Testing, testing, airfryer, taco med panert fisk

 

I går var det klart for testing av vår nye airfryer.

Dette er ikke reklame, for jeg har kjøpt den selv på Kitchn på Åndalsnes.

Kun når man får noe gratis, er det reklame.

Jeg synes det er litt fornøyelig for produktet er jo der, men jeg forstår jo hvorfor.

Det er jo fordi det ikke skal være kjøpt og betalt blogg.

Jeg får jo en del bøker fra forlagene men er ikke kjøpt der heller.

 

Vel, gubben fikk oppdraget med å lese bruksanvisning.

Jeg får jo litt nervøse rykninger av å se en bruksanvisning.

Og advarslene haglet inn fra den gråhårete.

Den blir varmt altså. Du må passe fingrene.

Man skulle nesten trodd at han var vant til at jeg er litt klønete.

Auuuuu, den er varm ja.

 

 

Oppskriften fant jeg i oppskriftsheftet som fulgte ovnen og denne oppskriften skal aldri brukes mer.

Neida, var ikke vondt, men å rulle kun i maismel, nei, likte ikke helt det.

Det ble ikke sprøtt rundt, bare tørt.

Torsk rullet i maismel og krydder.

Det høres jo egentlig tørt ut i utgangspunktet.

Det står 177 grader men vi fant ikke ut hvordan man kunne stille inn.

175 eller 180, sa gubben.

Og i kjent stil, tutret fruen, ja de som kjenner meg, hører meg nok, hvorfor står det 177 grader da, hvis det ikke er mulig, slikt tull, dette må vi finne ut av. (Det er nemlig ikke så sjelden at hun trenger bevis, før hun kan ti stille)

 

 

Tartarsaus var inspirert av en oppskrift jeg fant på matprat.

Jeg brukte vårløk istedenfor sjalottløk.

Tilbehøret jeg hadde var paprika, vårløk,avokado, mango og isberg.

I nitiden om kvelden sa jeg til gubben at jeg glemte at vi skulle ha den fermenterte råkosten jeg har i kjøleskapet til fisken. Litt sent ja. Jeg er så glemsk for tiden. Jeg husket jo på det før middag at jeg måtte ta den frem. Den ville nok vært perfekt for å fremheve smakene.

 

 

Jeg synes ikke krydderblandingen var tipp topp heller.

Men gubben og sønnen syntes det var ok.

Lite fett å steke i, kun sprayet med formfett.

Det er vel det som er hensikten med ovnen.

Det stod matlagingsspray og det hadde jo ikke jeg.

Det må jeg forske litt på.

Jeg tror at dette ville blitt mye bedre stekt i olje.

Vi får krysse fingrene for at det blir bra når jeg skal teste andre ting.

 

 

Det var skikkelig lompelurt altså

 

Vi hadde gjenbrukslomper.

Hva det er?

Jo det er tortillalomper vi ikke spiste når det var taco, så jeg la dem i fryseren og varmet de på svak varme i folie i ovnen.

Ikke kaste mat, vet dere.

En lompe nå, to og tre, i fryseren med de.Kan også brukes til pålegg.

 

I ettermiddag skal jeg prøve litt tapas i ovnen.

Så får vi se hvordan det går.

Kyllingspyd

Fylte jalapeños

fylt champignon

Asparges med bacon

Rester av tartarsaus

2 kommentarer
    1. Jeg har vurdert en sånn Air fryer, men klarer ikke å bestemme meg for om jeg trenger den eller ikke 🤔 Kan man driste seg til å spørre hva du betalte for den? Det er jo så mange forskjellige på markedet, billige og dyre, som alle lover at når man først har en sånn i huset behøver man ikke ovn lenger… Maten så nå i alle fall god ut 😊

      1. Dette er den som er kåret til best i test og er svindyr. Den koster over 3000, men jeg kjøpte når det var 20%. Jeg får se om jeg angrer. Er ikke hellig overbevist om at jeg ikke kunne fortsatt med en billig frityrgryte pluss vanlig stekeovn. Kan jo steke fisken der også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg