Vi er nesten en komedie gubben og jeg også.

Gubben er tidligere oppe enn meg.

Han slipper Tutta ut fra vaskerommet som er rommet hennes.

Om kvelden kommer hun og mjauer, da vil hun følges på rommet sitt.

Nå om dagen ligger hun under skapet på badet for det meste.

Når hun hører jeg står opp på loftet, da kommer hun meg i møte.

Det var så fint lys ute.

Vi får jo ikke solen tilbake før i februar, men vi se lyset fra den på himmelen.

Vi måtte noen ærender i dag, på Åndalsnes.

Og innom posten og hente pc til gubben.

Det gruer jeg meg til, for det er så mye styr med å installere alt på nye enheter.

Det er fruen som gjør mest av slike ting men jeg må innrømme at det kommer ofte mange ord underveis som ikke er egnet for barn.

Vi har tatt litt nå, men nå må jeg hvile litt for vi er bedt bort i kveld.

Vi får prøve på igjen i morgen.

 

I går spiste vi bacalao og det skal vi gjøre flere dager.

BACALAO

Det var godt.

 

I dag har vi spist kyllingvinger med djevelsaus.

Kyllingvinger i djevelsaus med rømmedip og tortillachips

Rester ble det i dag også.

 

Vi har sett film på kvelden.

Vi må ha litt variasjon, ikke bare krimserier.

Ute og kjøre er en svensk film. Fin den.

Om ei som sliter litt med at hun drikker for mye og barnevernet kommer inn i bildet så hun må skjerpe seg. Hun blir med broren sin og går wasaloppet.

Vi har også sett et par nrk-innlegg om cruisetrafikken for mange år siden, når de norske rederiene satset i karibien. Kjempegøy å se fra 70-tallet, hvor stor utvikling det har vært.

Bakerst her ligger ss Norway, som var det første skipet vi reise med og vi fikk også se litt fra ombord her. Kjempegøy.
For en utvikling fra vi dro for første gang i 1998.

Hun var staselig den gangen og da var det stort med 2000 passasjerer.

Dette var også en morsom film. Den er også svensk. Et homofilt par har kjøpt et dødsbo sammen med en enslig kvinne, som er høygravid med en av mennene. Julaften samler de foreldre med ekser, og søsken og skal fortelle om den store begivenheten, noe som fører med seg en rekke komplikasjoner.

 

Denne norske julefilmen på Netflix var også kjempegøy. Ei som skal hjem til jul og følge alle tradisjoner men det er ikke så enkelt når hun har med seg den relative ferske kjæresten, som er fra India og kanskje har et litt annet syn på hva som er så fint med de tradisjonene.

Men nå er vi klar for selskap.

Hvis jeg bare klarer å få stilt klokka på pc-en til gubben.

hjelpe meg, hvordan skal dette gå, kunne blitt en egen komedie det der.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg