Det var skikkelig lompelurt altså

 

Jeg får sånne nyhetsbrev  fra Kitchn på Mail.

Det er ikke hver gang jeg åpner de, men i dag gjorde jeg det.

Det var tips til bruk av rester.

Jeg hater å kaste mat og spiser derfor rester i ulike former.

I dag var det en kjempelur ide til bruk av tortillalomper.

Jeg legger jo de vi ikke spiser i fryseren.

Jeg tror det må være 350 der, vel ikke så mange, men 35 ihvertfall.

 

Jeg dukker inn i kjøleskapet.

Fermentert rødløk, tomater, paprika.

Skinkeost, skinke, ruccola, avocado, mango, persille

 

Rør sammen et egg, smør det utover pannen, legg på en lompe så egget fester seg og snu så lompen.

Nå kan du fyllle med alt du har lyst på.

 

Jeg hadde jo på så mye selvfølgelig at jeg nesten ikke fikk den sammen. Typisk meg, tror aldri det blir nok.

 

Skal du ha den med som niste, bør du nok begrense deg litt.

Eller egentlig ikke.

Fest den med en tannpirker som jeg gjorde og putt den i en boks.

Eller ta med lompen og eventuelt ha pålegget utenom.

Helledussan her er jo tusen muligheter.

Kjempelurt og kjempegodt.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg