Pensjonisten flyr hit og dit

Det har vært en fin helg her.

Pus og jeg på balkongen.

Gubben er en flyvende fant som fyker hit og dit.

Når jeg stod opp i går, var ikke oppvaskmaskinen tømt.

Og på benken stod det skitne kopper.

Det går da ikke an.

Jeg er jo dronningen og kan ikke ta meg av slike oppgaver kan du skjønne.

Men jeg krøp til korset og startet utplukking.

 

 

Da stakk han innom.

Ja, det var nok til hans eget beste for jeg setter jo ikke riktig inn koppene i maskinen, så jeg ble husjet unna.

Uff ja, hvor skuffet jeg ble.

Han hadde vært på sjøen, så i dag blir det fersk lyr.

Jeg holder nesten ikke styr på han.

Han har øvelseskjøring med barnebarnet på motorsykkel.

Han er ute på fiske og han tar ned ved.

Han støper gulv på Nh verksted og hjelper sønnen med å sette opp bod.

Er det rart jeg blir sliten, sier nå jeg.

Og før han fauk ut igjen ropte han, jeg sier fra når jeg blir sulten.

Ja fredag hadde jeg jo middag klar 16.30, hvorpå han ringte 17.30 og sa han kom om to timer.

Ja, slik er livet her.

Lørdag ble det restemiddag.

Fra fryser og kjøleskap.

En bit biff som hadde lyst ut fra fryseren og parre seg med en svinekjøtt skive, fra kjøleskapet.

Den siste er siste rest fra grillparty forrige helg.

Sliten suksess med bare en liten tabbe denne gang.

 

Surret rødløk, chili, hvitløk, paprika.

En liten boks hermetisk tomat, fra forrige diett, har holdt biffen med selskap.

Det hadde også en rest krydderost.

Litt mango og avocado fra sushien.

Hvem vant

 

Lompene lå også i fryseren.
Smøres med osten, fylles, legges i form med ost på toppen.

 

Vi spiste bare 3, så har to tilgode.

Blir rester igjen i morgen.

 

Rabarbragrøt med epler.

Sammensuriumdessert med rabarbra med epler, pluss noen jordbær og krokanis.

 

Jeg hadde det også travelt i går.

Over 600 sider må leses ferdig.

 

 

 

Gubben var hjemkommen for kvelden og 19.12 spør jeg om vi skal ta en luftetur på Eggen.

Det var nemlig så nydelig lørdagskvelden..

 

Vi nådde 19.30 gondolen men der var det litt forsinkelse.

Det hadde vært Lyn i luften og når det lynet i en viss distanse fra gondolen, må de vente 15 minutt.

I tillegg var det en stor gruppe som hadde bestilt mat, som skulle opp, så første gondol var full.

De går bare hver halve time men er det kø, da går de med en gang,

Ikke mange som skulle opp nå.

Men det var for kald vind til å sitte ute.

 

Og restauranten var full.

Vi tok likegodt gondolen ned igjen vi.

Vi hadde fått litt luft under vingene og det var jo fint.

Og det var ikke de fine rosa skyene i kveld.

Men vi prøver en annen kveld vi.

Med årskort fyker vi jo opp og ned så mye vi vil.

 

Hjem igjen til denne.

Skal bli ferdig med den i dag er planen.

 

Og denne.

Men nå ringte pensjonisten.

Nå forlanger han middag.

Da må jeg hive meg i gang og steke fisk.

I dag

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg