Ojojoj, det blir spennende tror jeg

 

Ta meg som det er, heter det.

Akkurat nå, ikke helt klar for dagen.

Morgenrufsete.

Helgen er over og jeg er klar for en ny uke.

En spennende uke.

Jeg skal ha en ny runde 5 dagers fasteimitirende diett.

 

Denne gangen gul meny.

Første gangen tok jeg fri fra alt annet,  mens jeg fulgte menyen.

Denne uken har jeg Lillasjelarbeid av ymse slag.

I morgen starter første av tre live sendinger, der vi mediterer en øvelse hver av kveldene.

Fortsatt mulig å melde seg på.

Tema er hvordan kutte tråder til fortiden,  så den ikke får styre fremtiden.

Hvordan ta styringen over eget liv, være den du ønsker å være, nemlig deg selv.

Dere kan lese mer her:

Velkommen skal dere være

Innimellom healing og skriving, skal jeg lese ut disse to bøkene.

Er over halvveis i begge, så blir nok ferdig i dag eller i morgen.

I morgen er siste dag i måneden og da presenteres bokstabel for mars.

Den bloggen er ferdig skrevet, klar for publisering.

Det er den bloggen som tar mest tid, så jeg ville ikke stresse med det.

Ikke at jeg må det, alt er jo opp til meg, men jeg har nå gjort det til min greie dette.

Presentere hva jeg skal lese siste dag i måneden og hva jeg har lest første dag.

 

 

Lørdag var jeg innom kitchn og kjøpte ildfaste former. Tilbud, bare litt over  300,- for et helt sett, 3 ulike størrelser.

Jeg kjøpte to sett. Praktisk både i ovn og airfryer. Har jeg rester, kan jeg sette de rett i kjøleskapet, for det er med lokk også.

Etterpå møtte vi vennegjengen på kafé. Det er så koselig så det vil vi fortsette med.

Men nå reiser gjengen til syden, uten oss.

Tenk det, det går jo nesten ikke an. Men det passet bare ikke inn for oss i år.

 

 

I går lagde jeg en kyllingwok.

Inspirert av kokeboken Asiatisk 1 av Elisabeth Le.

Henne finner du her:

https://www.altasiatisk.no/

Jeg gjorde noen tabber. Kyllingen skulle snus i eggehvite, mel, maisenna, salt og så stekes i olje.

Jeg brukte bakepapir i airfryer og da ble det ikke sprøtt.

Jeg skulle stekt uten papir, eller stekt i olje,  eller brukt panering av brødrasp eller panko.

Etter 13 minutt i airfryer, tok jeg ut kyllingen og stekte den i litt olje.

Det var derfor ikke oppskriften sin feil, men kokken.

Den ble saftig og god heldigvis.

Jeg brukte ei pk lårfilet.

 

Jeg sprutet olje på kyllingen også, skulle sikkert ikke gjort det heller.

Men jeg er ingen kokk, så jeg bare prøver meg frem. Så veltet oljesprayen min og knuste.

Da må jeg investere i en ny. Ikke alt går som planlagt.

1 chili, 2 fedd hvitløk, en liten bit raspet fersk ingefær, surrer i woken litt.

 

 

Paprika, champignon, vårløk får surre med. Dette gjorde jeg mens kyllingen stekte.

 

Jeg lagde en saus av 2 ss soyasaus, 1 ss sesamolje, 1 ss eddik, 1 ss honning, pepper, 1 ss brunsukker.

Kokte sausen opp i woken sammen med grønnsakene.

Jeg hadde i en dl vann også, for jeg hadde nudlene direkte i woken.

Latskapen lenge leve.

Hadde så i litt mango og persille.

Jeg vendte kyllingen inn sammen med grønnsakene.

 


Godt ble det.

 

Men nå er det mandag.

En uke med diett og mye spirituell aktivitet er i gang.

Gratis healing i kveld, rens av tunge energier i hus, healingsamtaler, meditasjonskveld, øving på transetale.

Du verden, en uke som ingen andre i kommunen har, tror jeg.

Men ta meg som jeg er.

Jeg er meg og du skal være deg.

Husk det.

Ikke vær en kopi av alle andre, men følg hjertet og vær deg selv.

I dag

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg