Neida, ikke noe galt. Det er ikke blod

 

 

Neida, ikke noe galt. Det er ikke blod, men det er irriterende innimellom.

Jeg har noe som heter essensiell tremor.

https://nhi.no/sykdommer/hjernenervesystem/muskelrykninger/skjelvinger-essensiell-tremor

Sitat :Personer med essensiell tremor opplever ukontrollerbar skjelving i begge armer/hender. I tillegg kan det foreligge skjelving i hode, stemme eller andre kroppsdeler. Skjelvingen er vanligvis fraværende i hvile, men den blir tydelig ved aktivitet, for eksempel når armer og hender holdes ut fra kroppen. Andre eksempler er når man gjør fine håndbevegelser som å skrive, holde en kopp eller bruke skje. Skjelvingen vil ofte forverres ved emosjonelle situasjoner og ved fysisk tretthet.

 

 

Når jeg skulle bære fatet mitt, sammen med glasset med juice, skjelver jeg og glasset rister så jeg søler.

Det varierer veldig så denne gangen var jeg rolig i det jeg gikk, men plutselig rister hånden mer.

Jeg kan også få ufrivillige rykninger, som gjør at jeg kan rive ned glass, osv.

Derfor blir gubben og venner også, ofte utkommandert, når vi er på kafé.

Å bære en kopp, på et tefat, det kan jeg bare glemme.

Føttene skjelver også, så det er en utfordring når jeg må stå i ro.

 

Når jeg var på revyscenen, måtte jeg sitte eller gjemme beina bak noe, en gang en kirkemur, en annen gang et klesstativ.

Blir jeg nervøs eller sliten, forverres det.

Som her. Her sitter jeg og da går det bra.

Bilde lånt fra Åndalsnes avis. Sammen med Øystein Valde.

Synge i kor, ja, det ga jeg opp.

Å sitte og synge når andre står, nei det fikk jeg ikke til.

 

Men…. Det er ikke farlig, bare ofte irriterende.

Og derfor ble jeg irritert i dag.

Selv om det ikke nytter.

Siste bok denne måneden, kanskje blir den med inn i neste.

 

I går dro pensjonisten ut før 8 om morgenen.

Han kom hjem 16.30, spiste middag, ut igjen 17.00, kom hjem 19.00.

Men han nådde å få på plass bokhylla mi.

Nå har jeg fått alle bøkene på plass.

Når han kommer hjem, sitter han med telefonen og da leser han bloggen.

Hvis jeg vil gi beskjeder, skriver jeg de derfor her.

Jeg tror han angrer litt på at han har kommet hjem med så innmari mye fisk.

I går sa han at det er 1. mai onsdag, da skal vi vel ikke ha fiskegryte, du har skrevet det her.

Treneren prøver å lure meg

Tja, da må jeg vel omrokkere litt på menyen da.

Ja, da har du vel fri, sa jeg.

Nei, da skulle han pusse båt, så den er klar til de skal begynne å dorge etter laks og ørret.

 

Og siden jeg venter mye på å få opp uteteltet, kan jeg også nevne det her, så han leser det i fred og ro.

Det er vanskelig å sitte ute med iPad, midt i sola nemlig.

Derfor venter jeg med lengsel og smerte på å få flytte ut.

Ja ikke sånn bokstavelig da, jeg vil ikke reise min vei, men sitte ute de dagene det er varmt nok.

 

 

Ja, for jeg har bøker å lese.

Lesestabel mai 24, tema nyheter

Her er den nye stabelen.

Jeg vil sitte ute, spille Township, skrive og lese.

Og jobbe med Lillasjel.

Både fjernhealinger og Lillasjelord kan gjøres ute.

Jeg håper inderlig det blir mange utedager i mai.

 

 

Nå har jeg lastet ned Stikk ut appen.

Jeg har jo ikke gitt opp å gå turer.

Men funderer på om pensjonisten får tid.

Travel mann.

Bra han har ei blid og tålmodig kjerring.

I dag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg