Nei, det tror jeg ikke på

 

Nei, det tror jeg ikke på.

Jeg er opptatt av å tenke nytt.

Det var en gang vi trodde jorda var flat.

Å lage flygemaskiner var jo bare tull.

Telefon, strøm, data, ja y name it.

Vi vil vel ikke ha stillstans.

Vi vil ha utvikling.

 

Jeg jobber med healing og mediumskap.

Der har det vært så godt som stillstans i flere hundre år.

Vi gjentar og gjentar de gamle frasene.

Vel, jeg tror ikke på alle.

Når jeg begynte å få sansen for healing og forstå at det var spennende å utforske, ja da het det at dette er en gave gitt kun til noen få.

Dette er vel 10~15 år siden.

Allerede da begynte jeg å si at det er bare ikke logisk.

Ikke bare det, men tok du betaling for å bruke den gaven, ja da mistet du den.

Og selvfølgelig måtte du ta på de.

Vel nå er det blitt allmenn kjent at alle kan utvikle evnen til healing.

Det er rett og slett behandling av den energien vi omgir oss med.

Den energien får jording gjennom oss mennesker og kan formidles til god nytte for kroppen.

Ikke mister du evnen om du tar betalt og ikke må du ta på noen.

Fjernhealing fungerer akkurat like fint, over hele kloden.

 

 

Og healing er ingen tryllestav.

Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har sagt det.

Vi knipser ikke i hendene og simsalabim er folk friske.

Lovnader om å helbrede noen hører derfor ikke hjemme noe sted.

Det er også forbudt i følge loven om alternativ behandling.

At alle blir like gode healere, det er et annet spørsmål.

Alle har vi sangstemme men ikke alle bør synge offentlig, kan du si.

Vel, der har vi kommet et stykke på vei i utvikling.

Hvis ingen hadde begynt å tenke tanken på at dette er noe alle kan utvikle, ja da ville dere ikke skjedd.

Da ville vi fortsatt i det samme gamle sporet som før.

Hvis vi ønsker endring, må vi tørre å utfordre den allmenne sannhet.

 

Da er vi klar for det neste som ikke er logisk for meg.

Jeg liker at det jeg holder på med kan forklares logisk, etterhvert også vitenskapelig.

Jeg er en av de få i denne bransjen, som ikke tror at sjelen vår fyker opp og ned i ulike mennesker.

Jeg tenker hva i all verden skal være hensikten med det?

Jeg er helt sikker på at det finnes andre forklaringer.

Når egget og sædcellen smelter sammen, skapes et liv og den såkalte sjelen tar bolig i kroppen.

Det er et mirakel i seg selv.

Er det da sånn at når vi dør igjen, vil den sjelen fyke opp igjen, fundere litt på hva den har lært, få beskjed om hvor den skal neste gang?

Hvem sitter og styrer dette?

Er det et eget lite samfunn?

Da blir det til noe som jeg ikke klarer å tro på, den kan ikke forklares rasjonelt.

Du må bare tro at det er noen som sitter i himmelen og lager mirakler.

Men jeg er ikke der.

Hvis du ikke kan forklare sammenhengen, ja da skjer det på en annen måte.

Og jeg har ikke alle svarene.

 

 

Alt er energi, absolutt alt er energi.

Så jeg tenker, foreløpig har jeg ikke helt et svar jeg tror er korrekt.

Vi ser at vi arver fra våre forfedre.

I bagasjen når vi kommer til jorden, har vi århundre med liv.

Alle har vel opplevd å finne ut at de sier og gjør som sine foreldre, selv om de egentlig ikke liker det.

Traumer overleveres kropp etter kropp, i generasjoner.

Å klare å forløse denne historien, rense disse energiene, det har jeg tro på.

Hva så når vi dør?

Jo energiene vil alltid være der, det er det vi kaller ånd.

Men hva med sjelen?

Tør vi å tenke at det ikke finnes noe sjel?

Bare vår personlighet som blir preget av tidligere familiehistorie, tilfeldighet og gener, slik resten av kroppen blir det?

Og hvis det finnes en sjel, vil den da løse seg opp og gå tilbake til sjeleriket?

Der kan så energiene av  tanker og erfaring, spres til felles utvikling og nye barn vil komme til verden, mer utviklet enn vi var det?

Slik min oppfatning er akkurat nå, er det lettere å forstå, at menneskesjeler spinner på en viss frekvens og at frekvensen heves jo mer vi tilfører erfaring fra ulike liv.

(Siste setning dalte ned i hodet mitt som en ny tanke akkurat nå og gir gjenklang, hmmmm)

Ja for barn som blir født i dag er annerledes enn for hundre år siden?

Ville de blitt det hvis bare noen blir gjenfødt?

Vel det forskes.

Nasa vil gjerne kunne gjøre seg nytte av denne energien i universet.

 

 

Det er mer jeg ikke tror på.

Veldig mye er skapt av de som vil tjene penger.

Det finnes hundrevis av healingteknikker.

Alle vil ta patent og få millionene til å klinge  i kassa.

Energihealing, Reiki, Hvit tids healing, reconnective healing, den lilla flammen, Soul body fusion, ja det er bare å ramse opp.

Mange har behov for å ha noe å støtte seg til mens de lærer.

Kurs er ok, både for å utvikle seg og møte andre likesinnede i et felleskap.

Men du er ikke nødt til ikke betale for noe som helst, hvis du ikke ønsker det.

Bruk intuisjonen din, bruk intuitiv healing, akkurat slik det føles riktig for deg.

Ikke vær opphengt i at det må gjøres på en bestemt måte, du betaler tusenvis for å lære.

Snåsamannen og Marcello Haugen, to flotte healere, tror ikke de har gått kurs.

Å lære om etikk og moral, er kanskje mer viktig.

At det er ikke alt du bør si, ikke gi lovnader, taushetsplikt, vær varsom og ydmyk.

 

Trodde du dette var alt?

Neida, jeg gir meg ikke.

Jeg tror på energichakraer, men jeg tror ikke de har farger.

Hvorfor?

Fordi jeg tror fargene kun er et arbeidsredskap.

Det er praktisk å sette farger på de,

Men farge er lys, lys er energi, hver farge har sin frekvens, farger er god healing.

Derfor er det ikke logisk at et chakra har en bestemt farge.

Igjen tilbake til det logiske ikke sant?

Hvorfor må de ha en farge?

Allerede tror jo noen at hjertechakra er rosa mens andre sier det er grønt.

Ja noen har en gang  satt de fargene på de og mange har tjent gode penger på det.

Men har det rot i virkeligheten?

Jeg tror ikke det.

Kan du forklare det logisk for meg, lytter jeg gjerne.

 

 

Hva med krystaller?

Alt man liksom kan bruke krystaller til?

Jeg så til og med en krystall du skulle bruke hvis du skulle finne deg en ny mann.

Jeg tror på kraften fra krystaller.

De avgir energi.

Ulike krystaller har ulik energi og kan nok være fine å bruke.

Akkurat det betviler jeg ikke.

Men bruk din egen intuisjon når du plukker krystaller.

Ofte vil du da plukke steiner som passer deg, helt intuitivt.

Men vær klar over at du også samtidig bruker klarsyntheten din?

Hvor sannsynlig er du at du plukker en krystall som tusenvis før deg har sagt at er bra for det eller det?

Leser du energiene fra steinen eller plukker du opp info?

Hvis du plukker en krystall som skal gi deg god selvtillit, hvordan vil hjernen din reagere på det utsagnet?

God selvtillit, god selvtillit, kanskje får jeg bedre selvtillit.

Vel, bare ordene i seg selv, er kognitiv terapi og vil hjelpe deg.

Og ja, igjen et fint hjelpemiddel.

Om det er krystallen i seg selv som har mirakuløs effekt, har jeg ikke hatt noe tro på.

Men jeg kjøper krystaller og steiner og plukker dem også, intuitivt og tror på at de avgir energi.

Og i det jeg skriver dette innlegget, ser jeg at Runar Halonen har hatt gratis livesending sammen med Marianne Behn.

Hun har jo jobbet med krystaller i årevis.

Noe sier meg at jeg skal høre på dem, før jeg skriver ferdig.

Og Eureka, der sier Halonen noe som for meg gjør det hele mye mer logisk.

Han sier at han kjenner på kroppen når Behn snakker om en krystall uten at han har en selv.

De snakker om at man da kobler seg på energiene til den krystallen, ikke bare den man holder i hånden, men energien til den krystallen der den ligger i jorda.

Da snakker vi det jeg tror på.

Da er det å fokusere på ….energi…., både energien fra steinen, men også fra fargen i den steinen.

Det er altså nok å se bilder av steinen eller bare tenke på den.

Da fikk jeg et fantastisk fint eksempel på hvordan jeg jobber med min utvikling.

Det jeg skal tro på, må kunne forklares.

 

Bruk fornuften din.

Selv om en guru har sagt noe i 40 år eller hundre, betyr det ikke at det medfører riktighet.

Er det logisk at det er sånn?

Vi er ikke nødt ikke betvile alt, slik jeg liker å gjøre.

Jeg er en som liker å vri og vrenge litt på det meste.

Gå for det som er din sannhet, men tør også å tenke litt nytt.

Kanskje tar du feil, kanskje tar jeg feil.

Det spiller ingen rolle, men det er sterk energi i nye tanker.

Og vi trenger nytenking, ikke bare gå i hælene på gamle mestere.

Og hvis vi aldri tør å tenke en ny tanke, da vil vi ikke utvikle oss.

 

Kan vi ikke bare ha det som vi alltid har hatt det, spør du kanskje?

Nei vi kan ikke det.

Hele menneskeheten åpner nå opp.

Barna som vokser opp i dag er mye åpnere.

Skal vi få ut kunnskapen til alle de som i dag nekter å tro, må vi gi de fakta.

De må få logiske forklaringer på hvordan alt henger sammen.

Vel, det har vi ikke i dag, så lenge det er relatert til en guddommelig instans ikke alle vil tro på.

Heldigvis forskes det mye, så en dag vil de legge frem bevisene.

Enn så lenge, liker jeg å være skeptisk til mye og finne min egen logikk.

Jorden er rund og snart skal jeg ut og fly.

Hurra for alle nye tanker og de som tør å tenke dem.

I dag

 

Ps. Jeg tror ikke på djevler og demoner, på klebeånder, på avdøde henger igjen heller, men det må vi ta en annen gang.

https://lillasjel.blogg.no/jeg-forsker-igjen.html

Ånd og energi

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg