Nå knuser jeg platespilleren 

 

Nå knuser jeg platespilleren.

Ja platespiller er det vel ikke så mange som har lenger, selv om det er blitt litt in igjen å spille vinyl.

Men det er ikke en slik en jeg tenker på nå, selv om vi har en stående.

Det er den jeg har oppe i toppskallen.

Det er tydelig at kroppen stresser, for der går Floden med Bjørn Eidsvåg i repeat konstant.

De synger duett han og Emma Steinbakken, eksklusivt for mitt hode.

Det har de gjort siden jeg stod opp klokka 7.

Eller kanskje var den 7.30 når de startet opp.

Siden har det gått i ett.

De sang under frokosten, mens vi spiste.

De sang når jeg la sammen klær.

Jeg måtte legge sammen en haug klær for å få plass til kofferten.

Når jeg fant frem kofferten.

De sang men jeg strøk de toppene jeg skulle ha med.

Nå sitter jeg her og prøver å roe ned stresset, men de gir meg ikke fred.

 

Til og med når jeg leser, synger de.

Jeg har lest ut Gutten med den stripete pyjamas og skal begynne på Lea Ypi, Fri.

Men først skal jeg pakke kofferten.

Deretter lage middag.

Det blir skinkegrateng i dag.

Det er det lenge siden vi har hatt
SKINKEGRATENG

 

Bøker som skal bli med, blir plukket ut først, selv om det blir nok veldig lite lest.

Men jeg reiser alene så blir litt tid.

Jeg har plukket ut fire lettleste.

Leseeksemplarer fra Gyldendal, Aschehoug og Forlagshuset i Vestfold.

Tommy Ueland, Sofienbergmysteriet.

Jenny Colgan, En evighet fra deg.

Lucy Diamond, Alt kan skje.

Jenny Fagerlund,Begynnelsen på noe nytt.
Lesestabel april 2023, tema Nyheter

Covidtest kan være greit hvis man får symptomer.

 

 

Lettleste avslappingsbøker.

Nå skal jeg prøve et attentat mot den platespilleren.

Jeg går inn i hodet mitt.

Jeg ser for meg at jeg pakker den ned.

Hver gang de starter opp, bytter jeg ut bildet med at jeg pakker de ned.

Så pakker jeg kofferten.

 

Herlig vårvær meldt i London.

Gubben vasker balkongen.

Det går mot vår.

I dag

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg