Nå blir det ikke stort nok for han


Jeg fortalte i går om pensjonisten som fikk gamingstol.

Pensjonisten blir gaminghøvding.

Barnebarna himlet med øynene.

De reiste hjem i dag og savnet blir stort.

Håper vi får se dem igjen snart.

 

Nå plutselig, når han er hjemme og fyrer i ovnen hver dag, ja da er ovnen for liten plutselig.

Ny ovn måtte han ha og vi var heldig å få et godt tilbud.

 

Målstokken kom frem og det ble målt i alle retninger.

39 cm konstaterer han strålende fornøyd.

Ja, det er nesten så det brenner i øynene hans, slik som det vil gjøre i ovnen.

Ja for det er bredde i ovnen vi snakker om ja.

Det var bare 30 i den gamle visstnok.

Ja vidunderet får stå i garasjen til våren og vente på å få komme inn.

 

Den som fikk komme inn, var Tutta.

Når vi var på vei ut i bilen i dag, jeg måtte innom fastlegen igjen.

Da fikk hun plutselig et anfall og sprang ut.

Solen skinte, 5 grader, vår tenkte Tutta.

Men hun ble jo da utestengt, til vi kom tilbake.

Tenk for et dyreplageri.

Dere ser vel hvor fornærmet hun er.

En hel time ute i frisk luft, gud bedre, bare så vidt hun overlever.

Og hva sier hun?

Og når jeg endelig fikk komme inn, er det forsyne meg svart ovn.

Fyr opp matfar.

 

Angående fastlegen kom jeg med trusler i dag.

Han blir nemlig ny kommunelege og jeg er engstelig for kutt av pasienter.

Han trøstet meg med at de hadde ikke planer om å kutte, han skulle prøve å fortsette slik som før.

Men hvis han må kutte, er det en maskin som bestemmer hvem som må bytte lege.

Jeg truet han med at hvis jeg fikk en ny, skulle jeg plage de slik at de ikke ville ha meg og han måtte ta meg inn igjen.

Jeg orker ikke enda en gang å måtte forholde meg til en ny.

Forklare alt på nytt og håpe på vedkommende forstår og godtar.

Enn så lenge krysser jeg fingrene og håper det går bra.

 

 

 

 

I går når vi var i Molde, kjøpte vi fersk skrei, lever og rogn.

Da er det bare å si, hjelp hvor jeg er mett.

Og trøtt ja.

Snork

I dag

2 kommentarer
    1. skjønner godt att du er redd du misser din fastlege ,krysser fingrane for att du slipper ,jeg ønsker heller ikke å bytte for nå har jeg ei jeg er særdeles fornøgde med ,det blir nok bra med ny ovn ,men mye styr å få den i hus og den gamle ut .
      Middagen ser god ut den ,bare du hadde plukket vekk levra hi hi ,den greier jeg ikke

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg