Pensjonisten blir gaminghøvding.

 

Det ble en liten utflukt på pensjonisten og meg i dag.

Han skulle på sjekk for øynene.

Han hadde nemlig høyt blodsukker for norn år siden, ja omtrent som det jeg har hatt i 15 år.

Da ble han innkalt til øyesjekk.

Selv om legen sa senere at han ikke hadde diabetes.

 

Jojo, forskjell på folk.

Jeg har aldri blitt innkalt men egentlig får jeg være glad for det, for det betyr at jeg ikke har noe diabetes.

Jeg får håpe jeg klarer å holde meg unna.

 

Bilde Julie Bjørneboe Lie

Siden vi var på bytur, tenkte jeg at vi måtte innom Bohus.

Jeg skulle hatt et par bokhyller, er litt fullt serru.

Men de hadde ikke bokhyller på lager.

Ekspeditøren lurte på om det var lenge siden jeg hadde kjøpt de forrige.

Vi har nemlig planer om å bygge i høyden.

De var nemlig litt endret.

 

 

Hvor lenge er lenge, måtte jeg spørre.

Jeg er jo ikke den som er størst i endring av interiør.

Men hun fant meg på dataen, ikke bare med en konto, men to, du store min, sa jeg.

Vi får planlegge litt, for bilen må inn på Bavaria en tur og jeg har en gratis synskontroll til gode hos specksavers.

Det tok visst en ukes tid å få de på lager.

 

 

Men jeg kjøpte meg nattbord til leserommet mitt.

Ja, kanskje jeg sovner?

Eller healingkundene sovner kanskje?

Men nei, har ikke bruk for nattbord, men et lite bord med et par skuffer er fint, særlig til halv pris.

Kanskje har jeg sjanse til å få bordet mitt ryddigere?

Man kan alltids håpe.

 

 

Det første jeg gjorde, var å sette litt pynt på det.

Jeg pyntet med det fineste jeg vet om.

Der var det jo plass til minst en bokstabel.

 

 

Og gamle pensjonisten, han fikk seg gamingstol.

Ja, nå tror jeg nok ikke han blir noen gamer.

Jeg fleipet med barnebarna, bestemor har YouTubekanal og bestefar har gamingstol, hvordan skal dette ende?

Nei da, den ble kjøpt, fordi han trenger en stol foran pc-en og denne så bra ut og var til halv pris.

Har jo en baktanke om hvor fredelig det blir inne hos meg, hvis jeg klarer å holde han opptatt på naborommet.

 

 

Og vi kjøpte fisk.

Fersk fisk er mangelvare på Åndalsnes.

I morgen blir det skrei, lever og rogn.

Og hyse så jeg kan lage blandaball igjen.

Det er bare så sykt godt, synes jeg.

Hyse koster over 230 for kg-en, det er helt rått.

Men når jeg lager blandaball, blir det minst tre middager av 600 gr fisk.

Og en potte sitronmelisse for på tema har de kun i boks.

Når en kopp te blir til en treretter

Jeg bruker det i teen min.

 

Bra det ikke jeg som skal skru sammen det nattbordet.

Jeg må bare innrømme at da hadde det kommet så mange stygge verbale utbrudd at naboene hadde blitt skremt.

Best å sette den tålmodige til det arbeidet.

I dag

Gaminghøvdingen.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg